Blog

Twoja strona WWW nie jest responsywna? Nie licz więc na klientów

Autor:  Patrycja Pałka
10.05.2021
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   2
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Wielokrotnie podkreślamy, że w obecnych czasach, prowadząc działalność – strona internetowa jest absolutnym wymogiem. Wizytówka w przestrzeni on-line, ale tez trampolina do efektywnej komunikacji z klientem, potrafi skutecznie i namacalnie wesprzeć proces sprzedażowy, przekazując przy tym wszelkie wartości i idee, przypisane do danej marki. Jednak samo posiadanie strony internetowej nie jest sukcesem nawet w połowie.

Dziś, kiedy mnogość narzędzi i tutoriali na rynku pozwala na samodzielne zbudowanie witryny, trzeba zdecydowanie czegoś więcej, aby osiągnąć sukces. Poza unikatową strategią działań, doskonałą znajomością mechanizmów marketingowych oraz przygotowaniem na każdej płaszczyźnie, jest coś jeszscze, na co szczególnie warto zwrócić uwagę. 

Mowa tu o responsywności. Dostosowanie grafiki do rozmiaru wyświetlacza, na którym jest ona prezentowana to aspekt, który w kontekście stron internetowych powinien być spełniony w pierwszej kolejności.

O tym jak wiele tracicie nie dostosowując witryny do potrzeb klienta i jak planuje ukarać Was za to sam gigant Google – wyjaśniamy w poniższym artykule, do którego serdecznie zapraszamy!

Responsywność? Co to właściwie jest?

Lata istnienia w branży nauczyły nas przede wszystkim tego, że nawet jeśli coś wydaje się oczywiste – to wcale oczywistym nie musi być. Zacznijmy więc od wyjaśnienia podstawowej definicji responsywności stron internetowych.

RWD, czyli Responsive Web Design (RWD) to tworzenie stron internetowych, które powstaje w oparciu o kreowanie dynamicznej zmiany w wyglądzie strony internetowej, w zależności od rozmiaru ekranu i orientacji urządzenia użytkownika. RWD to jedno z podejść do problemu projektowania WWW dla wielu urządzeń, z których korzystają odbiorcy – od maleńkich telefonów po ogromne monitory stacjonarne.

Celem responsywnego budowania witryn WWW jest przede wszystkim zapewnienie funkcjonalności użytkownikom – niezależnie od wielkości ekranu, z którego korzystają. Te same elementy w zależności od rozdzielczości pulpitu, mogą wywoływać w odbiorcach zupełnie inne wrażenia, przy różnych widokach witryny. Najważniejszym więc aspektem projektowania pod kątem responsywności strony jest zagwarantowanie, aby te finalne wrażenia były pozytywne.

Zalety responsywnych stron internetowych

  • Znacznie lepsza przejrzystość,
  • Czytelność,
  • Swoboda korzystania na urządzeniach mobilnych,
  • Pokonanie barier w procesie docierania do uzytkowników z różnych źródeł,
  • Brak rozbieżności pomiędzy wyświetlaniem na ekranie komputera, a telefonu,
  • Dużo wyższy poziom atrakcyjności wizualnej,
  • Skuteczniejszy proces pozycjonowania,
  • Dostosowanie do wymogów wyszukiwarki Google.

Ponadto, responsywna strona internetowa, w ogólnym rozrachunku jest znacznie tańsza w utrzymaniu niż dwie wersje: mobilna i stacjonarna. Witryna WWW zaprojektowana z wykorzystaniem technologii responsywnej jest dużo bardziej korzystniejsza dla właściciela pod względem wykorzystanych środków finansowych oraz nakładu czasu przeznaczonego na aktualizację.

Jaki z tego wniosek? Jeśli Twoja strona internetowa jest responsywna – zyskujesz klientów, jeśli nie… masz bana od Google. Nie wierzysz?

Indeksacja mobilna – witryny bez RWD drżyjcie!

Google odkłada uruchomienie aktualizacji algorytmu Page Experience, już od jakiegoś czasu, ale jeśli wszystko pójdzie dobrze, to od połowy czerwca Core Web Vitals staną się sygnałami rankingowymi w indeksacji stron internetowych.

Jakie ma to znaczenie dla wszystkich właścicieli witryn WWW?

Core Web Vitals to zbiór określonych czynników, które Google uważa za istotne dla ogólnego wrażenia użytkownika. Jednym z najważniejszych aspektów jest właśnie „mobile friendly”, czyli odpowiednie dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Prawdopodobnie w tym roku czeka nas istotna zmiana w zakresie indeksowania stron przez Google. "First mobile, next desktop" to zasada, której domyślny bot crawlujący analizuje mobilną zawartość strony, w efekcie czego, propozycje w wyszukiwarce ustalane bedą na podstawie oceny Smartphone Googlebota.

Jeśli więc wszystko pójdzie zgodnie z planem, to strony posiadające wersję responsywną będą znacznie „lepiej punktowane”, niż te, które tej cechy nie posiadają. Faworyzowanie RWD wyjdzie z kuluarów i stanie się powszechnie wymaganym atrybutem.

Wszystkie rejestrowane do tej pory witryny, będą indeksowane tylko na podstawie treści mobilnej wersji, a w przypadku jej braku, treść z wersji desktopowej nie zostanie wzięta pod uwagę WCALE. 

Jesli więc planujesz rozwój swojej marki, efektywne poszerzanie grona odbiorców, a także zwięskzenie zasiagów na rynku, zdecydowanie responsywna strona WWW jest Ci do tego niezbędna. 

RWD w IBIF.PL

Pierwszą responsywną stronę internetową zaprojektowaliśmy w 2016 roku i niezmiennie od 5 lat tworzymy witryny w technologii RWD, dostarczając naszym klientom narzędzi niezbędnych do prowadzenia i rozwijania biznesu. Doskonale zdajemy sobie sprawę zarówno z indywidualnego zapotrzebowania, jak i dynamiki rynku, który chcąc nie chcąc narzuca zasady, do których należy się dostosować.

Wbrew mylnym założeniom, jakie pojawiły sie tuż na samym poczatku pandemii, lockdown wcale nie zwiekszył liczby uzytkowników korzystających z Internetu za pomocą komputerów. Wręcz odwrotnie - narzedzia mobilne zwiększyły grono zwolenników, jedocześnie wyraźnie intensyfikując wygodę z jaką wiąże sie korzystanie z technologii w wersji mobilnej. 

Chcąc więc nadąrzyć za potrzebami swoich odbiorców, ale też za potrzebą rynku, koniecznie zadbaj o to, aby Twoje narzędzie marketingowe, jakim jest strona WWW jak najszybciej zostało zaktualizowane.

kategoria:  Web design
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   2
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Pozostałe wpisy

10 lat IBIF.PL
18.12.2020