E-mail: biuro@ibif.pl

Blog

10 dobrych praktyk na Facebooku

Autor: Anna Sadurska-Czochra
12.07.2019
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę

Media społecznościowe to jeden z głównych kanałów komunikacji marki. Prowadzenie profili firmowych powinno być więc wpisane w strategię komunikacji marketingowej każdego przedsiębiorstwa dbającego o swój wizerunek w sieci. Facebook jest wiodącą platformą, która ze względu na stały rozwój pozwala na prowadzenie bardzo zróżnicowanej komunikacji z klientami. Warto jednak zadbać o prawidłowy wygląd profilu firmowego. Sprawdź 10 dobrych praktyk na Facebooku, które pomogą Ci odpowiednio przygotować Twoją stronę i przedstawić jak najlepiej zakres działalności Twojej firmy.

Nazwa użytkownika i adres skrócony

Nazwa użytkownika to identyfikator, pod którym strona firmowa będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania oraz którym podpisywane będą wszystkie publikacje. Powinna odpowiadać nazwie marki. Jednak w niektórych przypadkach warto dodać również krótkie hasło opisujące czym zajmuje się Twoja firma, aby ułatwić odbiorcom identyfikację usług.

Ustawienie adresu skróconego (username) możliwe jest po osiągnięciu liczby 25 fanów. Pojawia się on w adresie strony na Facebooku i jest jak nazwa domeny, dlatego warto zarezerwować ją jak najszybciej. Odpowiedni adres skrócony może również wpłynąć pozytywnie na widoczność strony w wynikach wyszukiwania Facebooka.

Prawidłowe rozmiary zdjęcia profilowego i grafiki w tle

Wytyczne Facebooka dotyczące rozmiarów zdjęć często się zmieniają. Niedostosowanie zdjęcia profilowego (avatar) oraz grafiki w tle (cover photo) do aktualnych wymogów może sprawić, że Twoi odbiorcy zobaczą tylko rozpikselowaną albo uciętą w niewłaściwym miejscu grafikę.

Według aktualnych wytycznych Facebook wyświetla zdjęcie profilowe w rozdzielczości 168 x 168 px na komputerach stacjonarnych i 128 x 128 px na urządzeniach mobilnych. Portal zaleca wgrywanie grafiki o minimalnej rozdzielczości 320 x 320 px, ale lepszym rozwiązaniem jest wgranie pliku o wyższej rozdzielczości – nawet 960 x 960 px, dzięki czemu zdjęcie profilowe będzie dobrze wyglądać również po wyświetleniu w pełnym rozmiarze.

Rekomendowane zdjęcie w tle powinno mieć rozmiary 1920 x 730 px. Wtedy na desktopie zobaczymy je w rozmiarze 820 x 312 px, ale trzeba mieć na uwadze, że na urządzeniu mobilnym zostanie ono wykadrowane do wymiaru 640 x 360 px. Należy więc pamiętać o odpowiednim rozplanowaniu wszystkich elementów graficznych (szczególnie danych firmy) na grafice znajdującej się w tle.

Uzupełniony profil firmowy

Facebook umożliwia wprowadzenie bardzo wielu danych dotyczących firmy. Warto wykorzystać wszystkie możliwe pola, aby podać nie tylko dane kontaktowe, godziny otwarcia czy odnośniki do witryn internetowych, ale też opis działalności firmy oraz dostępne usługi. Dzięki temu Twoja firma będzie bardziej wiarygodna, a Twoi potencjalni klienci dostaną informacje, jakich potrzebują – bez konieczności poszukiwania ich na stronie internetowej. Odpowiednie wypełnienie zakładki „Informacje” wpłynie także pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony na Facebooku.

Dobrze dobrane zakładki

Zakładki domyślnie proponowane przez Facebooka nie zawsze w pełni odpowiadają potrzebom Twojej firmy. Można je usuwać bądź dodawać, również dzięki dodatkowym aplikacjom pozwalającym na stworzenie atrakcyjnych landing page. Dzięki temu w ciekawy i nieszablonowy sposób przedstawisz Twoją firmę użytkownikom.

Wartościowa sekcja „Strony polubione przez tę stronę”

Bardzo często zapominamy o tym, że strona również może „lubić” inne fanpejdże, a nawet je polecać. W sekcji „Strony polubione przez tę stronę” pojawiają się 3 wybrane losowo strony spośród wszystkich polubionych. Mamy jednak możliwość wskazania kilku, które chcemy promować na swojej stronie. Dzięki temu tylko one będą losowo wyświetlać się w sekcji. Dodasz je w ustawieniach strony w zakładce „Polecane”.

Odpowiedni przycisk z Call to Action na górze strony

Przycisk CTA, czyli Call to Action, pomaga użytkownikom wykonać działania oraz pozwala na przekierowanie do Twojej strony internetowej. Odpowiedni przycisk wybieramy spośród dostępnych opcji w obrębie kategorii: zarezerwuj termin, skontaktuj się, więcej informacji o firmie, zakupy lokalne oraz pobierz aplikację lub zagraj w grę. Warto dopasować go do profilu Twojej działalności, aby zwiększyć konwersję z Facebooka.

Lista usług

Dodanie listy usług to kolejny sposób na poinformowanie Twoich klientów o zakresie działalności firmy. W przypadku każdej usługi możesz dodać jej nazwę, cenę, opis, czas trwania oraz kategorię, a także dołączyć zdjęcie. Lista oferowanych usług będzie pojawiać się w zakładce „Usługi” pod nazwą profilu. W ten sposób użytkownicy dostaną czytelną informację, bez konieczności przechodzenia na stronę internetową.

Sklep

Sklep dostępny z poziomu Facebooka widoczny jest w zakładce, którą powinniśmy dodać do naszej strony w menu „Ustawienia”. Konfiguracja sklepu wymaga zaakceptowania regulaminu handlowego oraz określenia sposobu płatności. Oczywiście musimy również pamiętać o wstawieniu produktów. Dodanie sklepu na Facebooku powoli Ci potem oznaczać artykuł pod Twoimi postami. Dzięki temu zalinkujesz do nich również wtedy, gdy w poście nie będzie linka. To świetny sposób na pokazanie oferowanego przez Twój sklep asortymentu i jego dodatkową promocję.

Skonfigurowane automatyczne odpowiedzi

Szybka odpowiedź na pytania to konieczność, jeśli chcemy zadbać o odpowiednie relacje z klientami. Skonfigurowanie automatycznych odpowiedzi na Facebooku pozwoli Ci uspokoić niecierpliwych klientów, którzy przy braku jakiegokolwiek odzewu mogą wysyłać niezliczoną ilość wiadomości. Bardzo przydatne są wiadomości o nieobecności, które informują Twoich klientów o tym, w jakich godzinach pracujesz i możesz udzielić odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.

Połączenie z Instagramem

Integracja działań z Instagramem to sposób na wymianę treści i zwiększanie zasięgów. Jest to szczególnie ważne, jeśli prowadzisz nieco inną komunikację na Instagramie, niż na Facebooku. Połączenie tych dwóch platform pozwoli Ci również wygodniej tworzyć reklamy.

 

Przedstawione praktyki to tylko część działań składających się na kompleksową obsługę profilu firmowego na Facebooku. Jeśli chcesz zadbać o odpowiednią komunikację Twojej marki w Social Mediach – skontaktuj się z nami!

Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Dysponujemy
certyfikatami Google
Zaufali nam
dołącz do grona zadowolonych klientów