Blog

5 powodów, dla których Klient biznesowy powinien korzystać z pozycjonowania strony internetowej

Autor: Jakub Handzlik
13.05.2020
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę
Głos został już oddany

Każda firma, aby funkcjonować prężnie i rozwijać się, musi dbać o swoich klientów oraz nieustannie pozyskiwać nowych. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi pozycjonowanie zwiększające widoczność w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie to "must have" przedsiębiorstwa XXI wieku, którego działania biznesowe, opierają się również o działania w sieci.

Dlaczego warto korzystać z  pozycjonowania dla firm i jakie zyski można osiągnąć dzięki temu procesowi?

Zapraszamy do artykułu, w którym dowiecie się wszystkiego!

1. SEO to główne źródło ruchu w Internecie

92,86% polskich użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Nie dziwi więc fakt, że to ruch organiczny stanowi główne źródło wejść na stronę internetową, a naturalne wyniki wyszukiwania to najchętniej klikane linki w Internecie.

Żadna reklama nie posiada tak wysokiego CTR (Click Through Rate) jak pozycjonowanie.

2. Większy ruch generuje większy zysk

Każda biznesowa strona internetowa została stworzona w jednym celu - aby generować zyski. Warunek ten zostaje spełniony, kiedy użytkownik dokonuje określonego rodzaju akcji. Niezależnie czy będzie to wykonanie telefonu, czy złożenie zamówienia w sklepie internetowym - na stronie muszą pojawić się użytkownicy.

Potencjalni klienci, którzy trafią na stronę z wyników wyszukiwania to użytkownicy, którzy generują najmniejszy współczynnik porzuceń ze wszystkich znanych form reklamy w Internecie. Dzięki pozycjonowaniu Twoja firma jest tam, gdzie są jej klienci.

3. Przewaga nad konkurencją

Prowadząc firmę, musimy reagować na działania konkurencji. W dobie popularności Internetu, stale rozwijających się kanałów sprzedaży, social mediów i urządzeń mobilnych, dzięki którym strony internetowe dostępne są praktycznie w każdym miejscu na świecie - warto zadbać o obecność w wynikach wyszukiwania.

Klient codziennie bombardowany jest niezliczoną ilością reklam i propozycji branżowych, a jego już i tak mocno rozproszona uwaga skieruje się dokładnie tam, gdzie znajdzie odpowiedź na swoje potrzeby. 

Rynek nie zapewnia monopolizacji, ale każdemu daje pole do popisu w przestrzeni sprzedaży. Pozycjonowanie to gwarancja, że będziesz tam, gdzie powinieneś być. Konkurencja już tam jest, tego możesz być pewien!

4. Budujesz wizerunek i rozpoznawalność swojej firmy

79% Polaków korzysta z internetu, co daje łączną liczbę użytkowników na poziomie 30mln.

Dzięki prawidłowo pozycjonowanej stronie mamy szansę zwiększyć swoją rozpoznawalność w grupie osób do których normalnie nie mielibyśmy dostępu. Nie ogranicza nas lokalizacja, wiek czy płeć. Warto także zwrócić uwagę, że wielu użytkowników to osoby powracające na naszą stronę lub szukające dokładnie naszej firmy. Pierwszym miejscem w którym będą nasz szukać jest wyszukiwarka Google.

Brak obecności w tych wynikach wyszukiwania spowoduje zachwiania zaufania do firmy i jakości oferowanych usług.

 

5. Docierasz dalej niż planujesz

Pozycjonowanie w przeciwieństwie do innych form reklamy w Internecie poza słowami kluczowymi, na które się pozycjonujemy, wykorzystuje dodatkowo tzw. długi ogon (np. tani dentysta lublin Czechów).

Long tail składa się zazwyczaj z minimalnie trzech fraz kluczowych, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę. Teoria długiego ogona niejednokrotnie wskazuje na sytuacje, w których klient wpisujący w wyszukiwarkę powyżej trzech słów kluczowych jest znacznie bardziej skłonny do konwersji, a w dalszym etapie do zakupu.

Warto pamiętać, że proporcjonalnie do długości zapytania wzrasta chęć użytkownika do konwersji.

 

 

Prowadzisz firmę? Nie korzystasz jeszcze z pozycjonowania? To najwyższy czas, aby to zmienić!

Skontaktuj się z nami:

505-551-616

biuro@ibif.pl

Doradzimy i wykonamy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

 

 

 

kategoria: seo
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę
Głos został już oddany