E-mail: biuro@ibif.pl

Blog

Słownik Google Ads – podstawowe pojęcia

Autor: Daniel Ostrzyżek
19.08.2019
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę

Pierwszym etapem do zrozumienia w jaki sposób działa Google Ads jest zapoznanie się z podstawowymi pojęciami na temat tego systemu. W tym celu powstał słownik, który w prosty sposób wyjaśnia niezbędne terminy. Zapoznaj się z nimi już dziś i wkrocz do wielkiego świata Google śmiałym krokiem!

 

Google Ads – system reklamowy firmy Google. Pozwala na budowanie pięciu typów kampanii: sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, produktowa, promująca aplikacje oraz wideo. Umożliwia tworzenie reklam on-line i docieranie do odbiorców dokładnie w momencie, kiedy są zainteresowani konkretnymi produktami lub usługami.

Budżet dzienny – kwota ustawiona w panelu Google Ads na poziomie każdej kampanii. Określa ile reklamodawca chce przeznaczyć środków dziennie na kliknięcia w reklamy.

CPC (cost per click) – opłata za jedno kliknięcie w reklamę. Reklamodawca ponosi opłatę, kiedy internauta kliknie w reklamę i wejdzie na stronę internetową.

CTR (click through rate) – współczynnik klikalności. Stosunek liczby wyświetleń reklamy do liczby jej kliknięć. Przykładowo, jeśli reklama wyświetliła się 100 razy, a 10 osób w nią kliknęło, to CTR wynosi 10%.

Wyświetlenia reklamy – częstotliwość z jaką reklama jest pokazywana internaucie. Wyświetlenie zostaje zarejestrowane za każdym razem, kiedy reklama pojawia się na stronie wyników wyszukiwania, czy w innej witrynie w sieci Google.

Kliknięcie w reklamę – kliknięcie, które powoduje przejście do promowanej strony internetowej.

Strona docelowa – strona internetowa, na która trafiają internauci po kliknięciu w reklamę.

Słowa kluczowe – są to słowa lub wyrażenia służące do dopasowywania reklam do haseł wyszukiwanych przez internautów.

Reklama – wyświetla się nad wynikami wyszukiwania lub obok nich, a także w witrynach partnerów. System reklamowy Google Ads umożliwia tworzenie reklam tekstowych, graficznych oraz wideo.

Grupa reklam – jest zbiorem reklam tekstowych, graficznych lub wideo o takiej samej tematyce. Na jedną kampanię może przypadać do 2000 grup reklam.

Kampania – zestaw grup reklam, mających wspólne kierowanie na lokalizację, budżet oraz wiele innych ustawień. Na jednym koncie może być utworzonych do 100 kampanii.

Konwersja – działanie, które jest liczone, kiedy internauta wejdzie w interakcję z reklamą (np. kliknie w reklamę tekstową) i wykona akcję, która jest cenna dla firmy. Może to być wysłanie formularza kontaktowego, zapisanie się do newslettera, wykonanie telefonu, dokonanie zakupu, pobranie oferty itp.

Sieć wyszukiwania Google – grupa witryn i aplikacji związanych z wyszukiwaniem, w których mogą wyświetlać się reklamy. W jej skład wchodzą wyniki wyszukiwarki Google, inne witryny Google (np. YouTube) oraz witryny partnerskie (np. Onet).

Reklamy w sieci wyszukiwania pozwalają docierać do użytkowników, którzy aktywnie poszukują konkretnych produktów lub usług. Reklamy wyświetlają się w formie tekstowej ponad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania, na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Sieć reklamowa Google – składa się z ponad dwóch milionów witryn, filmów oraz aplikacji, w których można wyświetlać reklamy. Dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na świecie.

Kampanie w sieci reklamowej angażują potencjalnych klientów tam, gdzie właśnie się znajdują. Pozwalają skutecznie zwiększyć świadomość marki na rynku. Dają możliwość ekspansji na nowe rynki oraz utrwalają przekaz reklamowy wśród potencjalnych klientów. Reklamy wyświetlają się w formie banerów graficznych lub w postaci wideo w sieci reklamowej Google, również na tych samych urządzeniach co w sieci wyszukiwania.

Reklamy produktowe – zawierają szczegółowe informacje na temat produktów z oferty. Mogą odnosić się do reklam produktowych, przedstawiając jeden produkt lub kilka produktów powiązanych (funkcja prezentacji).

Wyświetlają się w Zakupach Google, w wyszukiwarce Google i grafika Google, wśród partnerów w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google. Reklamy produktowe pojawiają się formie zdjęć produktów. Można je zobaczyć na komputerach, czy urządzeniach mobilnych.

Google Merchant Center – narzędzie do przesyłania danych produktów oraz informacji o sklepie. Następnie umożliwia udostępnianie ich w reklamach produktów i innych usługach Google.

Reklamy wideo – wykorzystywane w kampaniach wideo. Umożliwiają wyświetlanie reklamy wideo niezależnie lub w ramach strumieniowej transmisji wideo w YouTube oraz w sieci reklamowej Google. Analogicznie pojawiają się na tych samych urządzeniach, jak w przypadku innych reklam.

Remarketing – polega na nawiązaniu kontaktu z osobami (np. za pomocą banerów), które wcześniej odwiedziły stroną internetową lub weszły w interakcję z aplikacją mobilną. Pomaga zwiększyć świadomość marki lub zachęcić do dokonaniu zakupu lub kontaktu z firmą.

kategoria:  Kampanie reklamowe
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Dysponujemy
certyfikatami Google
Zaufali nam
dołącz do grona zadowolonych klientów