Blog

Dlaczego warto otworzyć swój własny sklep on-line?

Autor:  Patrycja Pałka
20.04.2020
Oceń wpis:
średnia ocen:   4.5/5 - liczba głosów:   11
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Prowadzenie sklepu internetowego w dużej mierze było dotąd traktowane jako dodatkowa forma zarobku. Z uwagi na obecną sytuację i miejsce, w jakim znalazła się gospodarka, sklep online to szansa na uratowanie budżetu, a także przepustka do bezpiecznej - a więc najbardziej pożądanej - formy handlu. Branża e-commerce daje mnóstwo możliwości, które są idealną przestrzenią do realizacji planów zawodowych razem z pasją i zainteresowaniami.

Jeśli więc dotąd zastanawialiście się nad sensem i zaletami realizacji marzeń w postaci otworzenia własnego sklepu internetowego – teraz jest na to doskonały czas.

Dlaczego? Rynek internetowy przeżywa właśnie dynamiczny rozkwit, prześcigając się w ofertach, będących fantastycznym substytutem dla niedostępnego towaru „w realu”. Klient, chcąc nie chcąc skazany jest na dokonanie zakupów z pozycji własnej kanapy. Biorąc pod uwagę fakt stale pędzącej ku rozwojowi technologii – jest to dla niego znacznie wygodniejsza opcja, również w warunkach „normalnych”.

Potrzebujecie więcej argumentów? Już wyjaśniamy!

Statystyki mówią same za siebie

Prawda jest taka, że pomimo wszechobecnej wizji kryzysu, branża e-commerce całkiem nieźle sobie radzi, a stały wzrost otwieranych sklepów internetowych jest najlepszym na to dowodem.

Przedsiębiorcy prowadzący działalność offline często przenoszą swój biznes do sieci, rezygnując tym samym z tradycyjnej formy sprzedaży. Handel ewoluuje z dnia na dzień, a dzięki udogodnieniom, jakie niesie za sobą Internet, tradycja wypierana jest przez nowoczesne rozwiązania. Obecne pokolenie nie ma czasu (ani możliwości) na przemierzanie miasta w poszukiwaniu miejsca, w którym zaopatrzy się w konkretny sprzęt, odzież, czy usługę. Obecne pokolenie czeka na możliwości, które usprawniają i tak już zawrotne tempo życia.

Współczesnego klienta należy szukać w Internecie, gdzie skąpany w morzu możliwości, śmiało wypuszcza się na głębokie wody zakupów, zgłębiając tajniki sprawnego, szybkiego i bezpiecznego nabywania.

Klient XXI wieku ma dostęp do zakupów online praktycznie na każdym kroku. Poranna kawa, poobiednia siesta czy szybki research nowego asortymentu przed snem to codzienne sytuacje, w których za pomocą kilku kliknięć możemy stać się właścicielami danego towaru.

Wedle szacunków, w samym 2018 roku ponad 70% polskich internautów dokonała zakupów za pomocą e-sklepów. Ważną wskazówką jest również to, że większość z nich zrobiła to za pomocą urządzenia przenośnego.

Czy zatem można stwierdzić, że każdy właściciel telefonu komórkowego staje się potencjalnym klientem rynku internetowego? Pewnie, że tak. Potencjalnym. Aby stał się pewnym, należy odpowiednio o to zadbać.

Przewaga sklepu internetowego nad sklepem stacjonarnym

Obserwując sytuację z pozycji właściciela biznesu osadzonego w przestrzeni Internetu, z łatwością można dostrzec pewne aspekty, które z miejsca zapewniają sukces.

Niższe koszty utrzymania

Współczesne realia niestety nie zachęcają do eksperymentów w zakresie własnej działalności. Dysponując ograniczonymi środkami, często również znikomą wiedzą, a ogromnym zapałem – w przypadku sklepu stacjonarnego - zderzenie z rzeczywistością może być bolesnym doświadczeniem.

Patrząc przez pryzmat opłacalności, sklepy internetowe biją te stacjonarne już w przedbiegach.

Planując karierę przedsiębiorcy on-line, na starcie zyskujesz dużą przewagę, porzucając hamujące Twój rozwój obciążenia, które stanowią pokaźną listę obowiązkowych wydatków.

Porównywalnie koszty utrzymania sklepu internetowego są zdecydowanie niższe, niż w przypadku sklepu stacjonarnego, co niewątpliwie jest łatwiejszą (i przyjemniejszą) formą startu w biznesie.

Dostępność o każdej porze dnia i nocy

Otwierając sklep internetowy, musisz liczyć się z tym, że statystyczny klient nie dokonuje zakupów w przedziale godzinowym 8:00 – 16:00. Statystyczny klient to pani z bloku obok, zabiegany student, zajęci życiem codziennym rodzice i posiadacz dużej ilości wolnego czasu – statystyczny klient, to Twój klient.

Każdy z nas pochłonięty prozą życia powszedniego ma nienormowany czas wolny. Dając klientowi możliwość dokonania zakupów w wygodnym dla niego czasie i miejscu, diametralnie zwiększasz dostępność, poszerzając jednocześnie grupę odbiorców.

Zasięg

Kiedy jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego, siłą rzeczy zasięg Twojej marki może rozwijać się w obrębie danej lokalizacji. Każda próba rozbudowania jej, wiąże się z obowiązkiem otworzenia nowej placówki, która jest w stanie pozyskać jedynie zawężoną liczbę nowych klientów.

Posiadając sklep on-line, rozwój zasięgu jest możliwością nieograniczoną. Możesz docierać do klientów z całego miasta, województwa, kraju, a nawet świata, decydując o dynamice ewolucji własnego biznesu.

Możliwości promocji i reklama

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Odpowiednio wykreowana i poprowadzona to nie tylko wzrost wskaźników sprzedaży, ale i systematycznie budowana świadomość marki.

Promocja sklepu on-line to proces, dzięki któremu stosunkowo szybko można osiągnąć zamierzony sukces na każdej płaszczyźnie. Współczesna, najbardziej skuteczna forma reklamy – Google Ads – to cały wachlarz możliwości i precyzja w działaniu, zorientowana na konkretne cele. Pełna kontrola kosztów, wybór grupy docelowej i natychmiastowy rezultat to tylko część możliwości, jakie otwierają się przed Tobą i Twoim biznesem.

Remarketing

Wyobraź sobie sytuację, w której przychodzi do Twojego sklepu stacjonarnego klient, wypełnia koszyk i nagle stwierdza, że nie dokona zakupu. Posyłając Ci serdeczny uśmiech na do widzenia, grzecznie się żegna i wychodzi.

Szkoda, prawda? Dlaczego tak się stało? Co sprawiło, że decyzja zakupowa nie została sfinalizowana? Gdzie zawiódł system, a gdzie zawiódł przedsiębiorca? Ogrom pytań kłębiących się w Twojej głowie jedynie może przyprawić o migrenę, nie zapewniając tym samym uniknięcia takiej sytuacji w przyszłości.

Zupełnie inaczej jest w przypadku e-sklepu!

Remarketing to narzędzie, które zrewolucjonizowało branżę e-commerce! Jest to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Google Ads. Opiera się na dotarciu do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili sklep internetowy, ale nie podjęli spodziewanej akcji. Wraz z rozwojem technologii remarketing prężnie ewoluuje, wiodąc prym w obrębie Google, Facebooka, e-mail marketingu i marketingu on-site. Podstawowe korzyści, jakie zapewnia to: zwiększenie sprzedaży i konwersji, rozwój cross-sellingu, wzrost świadomości marki, przekazanie informacji o promocjach, rabatach i nowościach, a także umocnienie pozytywnego wizerunku firmy w sieci.

Jeśli więc klient opuszcza Twój sklep, grzecznie się żegnając, spokojnie, dzięki remarketingowi dowiesz się dlaczego.

E-shopping w dobie pandemii

Ogólnoświatowy kryzys wykreował cztery podstawowe filary, na bazie których współczesny świat funkcjonuje: znaczne ograniczenia, wzrost liczby sklepów on-line, zmiana przyzwyczajeń i zachowań konsumentów oraz systematyczne przenoszenie stacjonarnych sklepów do sieci.

Sumując wszystkie te aspekty, z łatwością zauważyć można, że e-rynek pomimo chwilowych trudności uwarunkowanych sytuacją, szybko wyszedł na prostą, niemalże natychmiast wspinając się po szczeblach wskaźników sprzedaży. Poszczególne sektory handlu w ostatnim czasie odnotowują znaczny wzrost konwersji, nawet przy zmniejszonym budżecie na reklamę. Co prawda, nie każda branża cieszy się sukcesem na tym niezwykle ciężkim i nie do końca sprawiedliwym polu bitwy, ale warto przyjrzeć się ciekawym statystykom, które wyraźnie zaznaczają zalety prowadzenia sklepu w Internecie:

Moda / ubiór

Wydawać by się mogło, że użytkownicy mają znacznie ciekawsze i ważniejsze zajęcia niż wyszukiwanie trendów, ciekawych fasonów i nowych kreacji. Nic bardziej mylnego! Branża modowa w ostatnim czasie wydała znacznie mniej na reklamę, zaoszczędzając tym samym w ogólnym ujęciu przez wzgląd na wzrost sprzedaży. W ostatnim czasie kupowaliśmy znacznie więcej, umacniając filar fashion w e-commerce.

Rolnictwo

Sklepy internetowe z asortymentem rolniczym to w ostatnim czasie prawdziwa żyła złota. Jak wszystko za oknem - internetowa sprzedaż kwitnie, gwarantując wzrost konwersji nawet o 150%!

Sport

Podobne, imponujące wyniki zauważyć można w dziedzinie sportu, którego nie są w stanie ograniczyć cztery przymusowe ściany. Od początku pandemii użytkownicy wydali na tę dziedzinę życia, prawie o 170% więcej niż zazwyczaj.

Gry / e-sport

Nie jest chyba zaskakujący fakt, że gry i aplikacje zyskały w ostatnim czasie dużo większe zainteresowanie. Dwa razy więcej kliknięć i wzrost konwersji na poziomie trzykrotnym to prawdziwy sukces potwierdzający prężny rozwój świata gier komputerowych, które coraz większy wpływ mają na świat rzeczywisty.

Dane te wyraźnie pokazują, że nie każdy cierpi przez następstwa przymusowego przyhamowania gospodarki. Sklepy internetowe, nawet pomimo mniejszych środków przeznaczonych na reklamę, potrafią zarabiać, a to już jest bardzo cenna (i chyba najważniejsza) informacja dla planujących przenieść lub założyć swój biznes w sieci.

Przyszłość maluje nam się w cyfrowych barwach

Ryzyko jakie podejmujemy, wychodząc z domu i następstwa tak niepozornie niebezpiecznych decyzji, wykształciły zupełnie nową rzeczywistość, w której przyszło nam się odnaleźć. W czasie, kiedy tradycyjna sprzedaż przeżywa kryzys, branża e-commerce to przestrzeń, w stronę której zwrócili się wszyscy – nie tylko dla wygody, ale też w trosce o własne zdrowie. Obecna sytuacja, nawet jeśli przejściowa, wykształci w przyzwyczajeniach konsumentów zachowania, które z biegiem czasu staną się rutyną. Bezproblemowe metody płatności bezgotówkowej, wygodna polityka zwrotów, maksymalny komfort i szybka wysyłka, to nie tylko udogodnienie, ale i niezwykle efektywna optymalizacja czasu.

Aktualne realia i dość gwałtowna cyfryzacja społeczeństwa to aspekty, które wyraźnie pokazują, że branża e-commerce to jeden z niewielu obszarów gospodarki, który w dobie pandemii i kontekście przyszłości zyskuje.

Plany, a realizacja marzeń

Jeśli więc zastanawiasz się kiedy otworzyć własny sklep internetowy, odpowiedź jest prosta – tu i teraz!

Wchodząc na rynek jako przedsiębiorca, musisz zmierzyć się z pewnymi sytuacjami, których nie przeskoczysz, ale teraz jest na to najlepszy moment, a my Ci w tym pomożemy!

Podwójna PROMOCJA, jaką przygotowaliśmy „- 20% na stronę lub sklep WWW” lub „2 miesiące pozycjonowania gratis” to idealny start dla Twojego e-biznesu.

Własny sklep internetowy to możliwość dotarcia do milionów klientów surfujących po sieci, a e-commerce jest obecnie rynkiem z potencjałem, o jakim dawno nie mogliśmy powiedzieć. Prowadzenie e-sklepu dzięki nowoczesnym narzędziom jest niezwykle proste i intuicyjne, a kompleksowe rozwiązania, jakie otrzymują konsumenci to na dzień dzisiejszy waluta cenniejsza niż złoto.

 

Wprowadź już dziś marzenia w swoje plany i zacznij rozwój na własnych zasadach!

 

 

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   4.5/5 - liczba głosów:   11
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.