Blog

Facebook, Twitter i Linkedin - optymalne praktyki publikowania w 2021 r.

Autor:  Zuzanna Wojciechowska
22.01.2021
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   5
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Media społecznościowe odegrały ogromną rolę w zmianach społecznych i komunikacyjnych w ciągu ostatniej dekady. Mimo to, wciąż wiele firm ma trudności ze zrozumieniem najlepszych praktyk i wdrażaniu skutecznych działań w różnych kanałach społecznościowych.

Oczywistym jest fakt, że platformy i ich algorytmy stale się zmieniają, a nadążanie za najlepszymi praktykami i zmianami może być nie lada wyzwaniem. Podstawy każdej platformy zasadniczo pozostają niezmienione i mogą być solidnym punktem wyjścia do wdrożenia odpowiedniej strategii.

Poniżej przedstawiamy kilka aktualnych wskazówek dotyczących najlepszych praktyk dla trzech głównych platform społecznościowych w 2021 roku.

Facebook

Na pierwszy ogień idzie gigant społecznościowy. Najczęściej używana platforma na świecie, która zapewnia najszerszy potencjalny zasięg i dystrybucję wiadomości, o ile potrafisz z niej korzystać.

Okazuje się, że Facebook może być najtrudniejszy do opanowania, a jednocześnie przynieść najlepsze wyniki sprzedażowe.

Wiele z tego, co sprawdza się najlepiej, polega na wiedzy i intuicji opartej o społeczność zgromadzoną wokół marki. To swoiste badanie rynku, a wręcz czytanie publiczności, w celu wywołania najlepszych reakcji.

Podstawą algorytmu Facebooka News Feed, który pokazuje jak daleko sięgają Twoje posty, są następujące kluczowe elementy:

  • Kto opublikował? - Częstotliwość interakcji użytkownika z profilem lub osobą odgrywa rolę w określaniu zasięgu. Jeśli więc regularnie polubisz lub skomentujesz posty ze strony, zobaczysz więcej jej postów, a jeśli ktoś, z kim regularnie wchodzisz w interakcję udostępni link, będzie też bardziej prawdopodobne, że go zobaczysz.
  • Kiedy zostało opublikowane? - Terminowość pozostaje czynnikiem w kanale aktualności Facebooka, więc początkowa odpowiedź na post będzie również odgrywać rolę w określaniu zasięgu. Oznacza to, że musisz przyciągnąć uwagę osób, które na początku to widzą i zrozumieć - kiedy Twoi odbiorcy są online i z czym prawdopodobnie będą się angażować.
  • Jakie jest prawdopodobieństwo, że każdy użytkownik się zaangażuje? - Facebook pracuje również nad określeniem nawyków zaangażowania każdego użytkownika i optymalizuje swój algorytm w celu zmaksymalizowania konkretnych zachowań. Facebook oszacuje jak długo według użytkowników inni obserwujący, mogą oglądać wideo lub czytać artykuł, jako dalsze wskaźniki prawdopodobnego zaangażowania.
  • Zasadniczo Facebook chce, abyś był aktywny na platformie tak długo, jak to możliwe, więc im więcej komentujesz i angażujesz się - lub podejmujesz działania, które zatrzymują Cię w szczególności w aplikacji - tym bardziej może używać tych wskazówek, aby w przyszłości prezentować Ci takie treści.

 

Względy techniczne mamy za sobą. Pojawia się zatem pytanie - co tak naprawdę przyciąga ludzi na Facebooku?

Obecnie najczęściej udostępnianym typem treści na Facebooku są te, które wywołują reakcję emocjonalną, skłaniając użytkowników do polubienia, komentowania i dzielenia się tym z przyjaciółmi.

W 2019 roku Buffer przeanalizował ponad 777 milionów postów na Facebooku i stwierdził, że posty, które były najbardziej zaangażowane i osiągały najlepsze wyniki były inspirujące, zabawne lub praktyczne.

Oczywiście dążenie do tych elementów to jedno, a stworzenie uniwersalnie humorystycznego posta na temat marki, to już zupełnie inna kwestia. Najważniejsze to po prostu wywołać reakcję emocjonalną.

Co zatem zachęci użytkowników do zaangażowania się w Twoje treści?

  • Praktyczne lifehacki, czyli dzielenie się przydatnymi wskazówkami.
  • Inspirujące treści sprawią, że użytkownik będzie chciał je udostępnić na swojej tablicy.
  • Jedzenie i przepisy, które użytkownik poda swoim znajomym.
  • Słodkie zwierzaczki, bo to działa zawsze na wszystkich :)
  • Filmy muzyczne zachęcające do interakcji.
  • Quizy, zagadki, ciekawostki, które pobudzą do komentowania.
  • Podróże i przygoda, ponieważ w czasie, kiedy przemieszczanie jest to ograniczone, ludzie tęsknią za tym i częściej to klikają.

Oczywiście nie wszystkie te typy postów będą miały zastosowanie uniwersalne, ale z całą pewnością pomogą stworzyć szerszy obraz i kontekst do działań w przyszłości.

Szczegółowe wytyczne dotyczące publikowanych treści:

  • Krótsze opisy tekstowe działają lepiej;
  • Optymalna długość posta na Facebooku wynosi od 25 do 55 znaków;
  • Posty składające się z 80 i więcej znaków są automatycznie obcinane w aplikacji mobilnej, co wpływa na zmniejszenie zaangażowania;
  • Wideo to wciąż najskuteczniejszy typ postów, jednak najbardziej angażującym typem wideo jest live;
  • Niezmiennie - posty z obrazami działają lepiej, niż zwykły tekst;

Zwrócić uwagę na publikowanie łącza podczas tworzenia postów w Creator Studio. Facebook automatycznie wygeneruje podgląd linku, korzystając z obrazu nagłówka, który dodałeś do posta na swojej stronie. Następnie możesz usunąć link z tekstu, a podgląd pozostanie, co jest dużo lepsze do generowania ruchu.
W ostatnim czasie Facebook położył również większy nacisk na hashtagi.
Warto zatem poeksperymentować, pamiętając jednocześnie o tym, że wciąż nie ma skutecznych praktyk dotyczących tagów Facebooka.

Częstotliwość publikowania zależy od odbiorców, ale Facebook uprzednio radził, aby strony nie przejmowały się zbytnio nadmiernym publikowaniem, ponieważ algorytm News Feed ogranicza ekspozycję z poszczególnych stron. Częstsze publikowanie nie ma ostatecznego wpływu na zasięgi.

Twitter

Mogłoby się wydawać, że Twitter to często krótkie i mocne wiadomości, kilka hashtagów i gotowe, prawda? Niekoniecznie. W rzeczywistości ostatnio Twitter odradza markom używanie hashtagów, ponieważ może to odwracać uwagę od celu, jakim jest skupienie się odbiorców na klikaniu Twoich linków. Jeśli dodajesz hashtagi, ludzie mogą potencjalnie wykorzystać więcej rzeczy, kiedy Ty chcesz, aby skupili się tylko na jednym - wezwaniu do działania.

Jeśli chcesz wykorzystać tagi w popularnych dyskusjach, musisz najpierw zbadać hashtagi związane z dyskusją i upewnić się, że dodasz do tagów wielkie litery dla przejrzystości.

Algorytm Twittera jest mniej wyrafinowany i wpływowy, niż algorytm Facebooka, dlatego wiele organizacji polegało na hashtagach, aby zwiększyć swój zasięg, zwłaszcza na początku.

Uzyskanie tego początkowego śledzenia wymaganego do zwiększenia dystrybucji tweetów może być trudne. Zaangażowanie się w inne profile w swojej niszy, poprzez śledzenie lub odpowiadanie, pomoże zwiększyć zasięgi na wczesnym etapie. Możesz także zaangażować się w odpowiednie czaty na Twitterze i współpracować z liderami w swojej branży, aby zwiększyć świadomość.

Jeśli chodzi o treść, Twitter stosuje podejście “trzech C” dla optymalnego tweetowania:

  • Zwięzły (ang. Concise)
  • Jasny (ang. Clear)
  • Konwersacyjny (ang. Conversational)

Pamiętaj, że masz do dyspozycji tylko 280 znaków, więc przekaz musi być zwięzły i skuteczny, by zaciekawić odbiorcę. Pod względem formatów treści, tweety z wideo są najbardziej angażujące, potem kolejno są tweety z GIFami i zdjęciami.

Ponadto, jeśli dodasz link do tweeta, umieszczając go na końcu tekstu, a Twoja witryna ma włączone karty Twittera, automatycznie wygeneruje podgląd łącza i usunie tekst łącza z tweeta, dając szerszy obszar kliknięcia linku w wiadomości.


Strumień tweetów porusza się szybko, więc częstotliwość publikacji na tej platformie jest ogólnie uważana za mniej istotną. Możesz skorzystać z dodatkowych narzędzi tj. Tweriod lub Followerwonk, aby uzyskać wgląd w to, kiedy Twoi obserwatorzy są aktywni. Używaj tych narzędzi jako wskazówek, kiedy publikować w odniesieniu do liczby aktualizacji, które chcesz udostępnić.

LinkedIn

LinkedIn to profesjonalna sieć społecznościowa, w której ludzie biznesu mogą dowiedzieć się o:

  • najnowszych wydarzeniach w swojej branży;
  • rozwoju kariery wśród obecnych i byłych współpracowników;

W porównaniu z Facebookiem i Twitterem, posty na LinkedIn mogą być nieco dłuższe. Warto zauważyć, że post na LinkedIn zostanie obcięty do 140 znaków w aplikacji mobilnej. W związku z tym krótsze jest prawdopodobnie lepsze. W porównaniu z innymi platformami, odbiorcy LinkedIn są nieco bardziej otwarci na czytanie dłuższych publikacji, pod warunkiem, że są one istotne dla nich.

W ciągu ostatnich kilku lat LinkedIn pracował nad zwiększeniem użycia hashtagów w postach, aby lepiej kategoryzować treści i wyróżniać odpowiednie posty dla każdego użytkownika. Nie ma jednak ostatecznej i optymalnej liczby tagów przypadających na post. Pamiętaj o tym, że wystarczy kilka najbardziej odpowiednich tagów, aby zwiększyć zasięg posta, bez wpływu na czytelność.

Skupienie się na rozwoju zawodowym i branżowym spotka się tutaj z lepszą reakcją - chociaż istnieje wiele lekkich postów typu komediowego, które odniosły sukces na tej platformie. Sposób, w jaki do tego podejdziesz, sprowadzi się do Twojego własnego podejścia do marki i tego, jak chcesz, aby Twoja firma była postrzegana przez odbiorców, a także, do jakiego typu osób chcesz dotrzeć.

Czy lepiej jest dotrzeć do większej liczby osób? Zdecydowanie tak! Zarzucenie szerszej sieci będzie oznaczało dotarcie z przekazem do potencjalnie zainteresowanych użytkowników. Dobrze jest określić granicę, ponieważ dopiero wtedy sprowadzisz się do własnych wytycznych dotyczących marki. Inspirujące Stories lub publikacja może uzyskać dobrą odpowiedź społeczną, jednak nie do końca będzie związane z Twoim ogólnym brandingiem i podejściem.

Użytkownicy LinkedIn są 20 razy bardziej skłonni udostępniać wideo, niż jakikolwiek inny rodzaj postów. Posty graficzne są na drugim miejscu przed zwykłym tekstem, więc warto rozważyć praktyki publikowania. Podobnie jak Facebook, LinkedIn będzie również generować klikalne podglądy linków po dodaniu łącza do tekstu posta w edytorze, który pozostanie nawet po usunięciu tekstu łącza. Z całą pewnością wpłynie to na lepszą czytelność Twojej treści.

Algorytm LinkedIn jest nieco bardziej nieprzewidywalny, niż te na innych platformach społecznościowych. Publikowanie więcej, niż dwa razy dziennie może być nieco ryzykowne, jednak...jeśli będą to ciekawe treści, może okazać się to dobrą praktyką. Oczywiście, jeśli masz stały strumień aktualizacji.


Nowsze dodatki, tj. LinkedIn Stories i ankiety, również mogą pomóc w zwiększeniu zaangażowania odbiorców. Możesz także dołączać dokumenty do swoich postów na LinkedIn, które będą generowane jako obrazy podglądu. Bez problemu stworzysz organiczne, przesuwane karuzele w postach LinkedIn, dodając dokumenty PDF.

Angażowanie się w komentarze jest kluczowe na tej platformie! Jeśli ludzie odpowiedzą na Twój post, odpowiedz na to, wchodząc w interakcję, by zwiększyć zaangażowanie społeczności.

Podsumowując…


Są to trzy kluczowe platformy, od których warto rozpocząć działania organizacyjne w mediach społecznościowych, zanim rozważysz pozostałe tj. Instagram, Snapchat, TikTok.

 

 

 

 

 

 

 

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   5
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.