Blog

Współpraca między działami firmy, środkiem do jej sukcesu

Autor:  Aneta Hylińska
07.10.2020
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   12
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Dziś temat troszkę inny niż zwykle - współpraca między działami.

Dlaczego współpraca między działami firmy powinna być ważna zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika?

Odpowiadamy w poniższym wpisie, do którego serdecznie Was zapraszamy!

Każda firma – zarówno ta duża, zatrudniająca setki pracowników, jak i mniejsza, kilkuosobowa – potrzebuje rozwiniętego systemu współpracy zespołowej. Przedsiębiorstwo działa wtedy znacznie skuteczniej i szybciej, łatwiej przy tym spełniając oczekiwania Klienta.


Poniżej przedstawimy kilka prostych reguł, których należy się trzymać, aby współpraca w firmie nie tylko funkcjonowała bez zarzutu, ale i przekładała się na jej sukces.

Podział zadań

Konieczne jest, aby na samym początku określić system współpracy, tak, aby każdy dział w firmie wiedział, za co jest odpowiedzialny i co należy do jego zadań. Główną koncepcją tej zasady jest podział projektu na mniejsze integralne części, które wzajemnie się uzupełniają. Rozbicie pracy na mniejsze elementy prowadzi do zwiększenia jakości i efektywności oraz skrócenia czasu poświęconego danemu projektowi. W takiej sytuacji każdy dział wie, które obowiązki do niego należą i nie wchodzi w kompetencje innych.

Świadomość zadań innych działów

Dobrze jest, aby każdy z pracowników wiedział, jakie w przybliżeniu obowiązki ma jego kolega. Oczywiście w dużej korporacji jest to niemożliwe, ale w takiej sytuacji należy ograniczyć swoją wiedzę na poziomie danego działu, a nie konkretnej osoby.
Im lepiej wiemy kto, czym się zajmuje, jakie ma obowiązki i ograniczenia, tym lepiej możemy organizować pracę w ramach projektu i delegować zadania. Taki system pozwala uniknąć niepotrzebnych konfliktów i nieporozumień.

Różne działy – inne cele?

Najważniejszą kwestią, jest uświadomienie sobie, że cele firmy są wspólne dla wszystkich jej pracowników. Wszystkie działy mają ten sam cel, a jest nim dobro firmy. Dział sprzedaży ma za zadanie pozyskać Klienta, a w dłuższej perspektywie doprowadzić do długoterminowej z nim współpracy. Nie jest to jednak możliwe bez wsparcia działu wykonawczego, który z kolei przekazane życzenia Klienta, wciela w życie. Natomiast dział wykonawczy nie zdoła wykonać swojej pracy bez owocnego dialogu z działem sprzedaży... I tak koło się zamyka, tworząc cykl skutecznej współpracy, przynoszącej wymierne korzyści.

Korzyści płynące ze sprawnej współpracy

Trzeba pamiętać, że rzucenie hasła — sukces firmy, nie jest dobrym rozwiązaniem, a często nawet pejoratywnym. Jest to cel zbyt ogólny, a nie od dziś wiadomo, że ogólne cele motywują w mniejszym stopniu. Każdy z pracowników powinien mieć świadomość, co konkretnie przyniesie mu efektywna współpraca.
Nie musi to być zawsze korzyść finansowa, a np. zmniejszenie nakładu pracy, czy szybsze sfinalizowanie prac nad danym projektem.

Nie szukaj problemów tylko rozwiązań!

To hasło funkcjonuje w naszej firmie od bardzo dawna:) Wiemy, że rozwiązań szuka się szybciej i skuteczniej w większej grupie – bo przecież co dwie głowy to nie jedna.

Współpraca międzydziałowa sprawia, że pracownicy są bardziej produktywni, a klienci bardziej zadowoleni.

To nie wszystko. Współpraca daje pracownikom większe poczucie integracji i sprawia, że realizacja obowiązków staje się sprawniejsza, przyjemniejsza, a przy tym zapewnia zawodowe spełnienie.

Musimy mieć świadomość, że zadowolenie pracowników bezpośrednio przekłada się na dobro firmy.

Jeśli chcecie zobaczyć, jak wyglądają efekty naszej współpracy między działami firmy – zapraszamy. Współpraca między naszymi działami zawsze oznacza wzajemne uzupełnianie się, ciekawe projekty i dobrą zabawę, co mamy nadzieję - doskonale widzicie. 

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   12
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.