Blog

Konkurencja sprzedaje więcej? Sprawdź, czy opisy produktów w Twoim sklepie on-line przyciągają klientów

Autor:  Patrycja Pałka
17.03.2021
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   5
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Popularność sklepów internetowych na przestrzeni ostatni lat narastała, a pandemia i wszechobecny lockdown, tylko przyspieszyły rozwój segmentu e-commerce. Co ciekawe, biorąc pod uwagę statystyki – diametralny wzrost biznesu on-line – zarówno pod względem liczby ogólnej, jak i automatyzacji – w Europie, wynosi średnio rok. Jesteśmy o rok do przodu, o rok dalej niż byłoby to możliwe w warunkach „normalnych” i o rok szybciej zwiększył się popyt na tego rodzaju działalność. Z miesiąca na miesiąc tendencja ta utrzymuje się na podobnym poziomie, a powrót do „starego porządku świata” jest coraz mniej realny.

Digitalizacja życia postępuje, wkraczając stale w nowe przestrzenie szeroko pojętego biznesu i zarówno właściciele, jak i odbiorcy/klienci nie tylko przyzwyczajają się do takich rozwiązań, ale i coraz bardziej je doceniają. Sprzedaż w Internecie jest po prostu wygodniejsza, oszczędza czas i generuje znacznie niższe koszty.

Jednak nie sztuką jest samo posiadanie sklepu on-line. Cała masa czynników składających się na sukces w sieci wymaga odpowiedniej optymalizacji. Jednym z podstawowych aspektów, na które warto zwrócić szczególną uwagę, jest dostosowany do wymogów zarówno algorytmów, jak i potrzeb odbiorcy – poprawny opis produktu.

Często jednak spotykamy się z sytuacjami, w których poprawny opis produktu jest bagatelizowany i pozostawiony bez właściwej modernizacji.

Zapraszamy Was do artykułu, w którym wyjaśnimy, dlaczego taka sytuacja nie powinna mieć miejsca i być może z jakich powodów konkurencja sprzedaje więcej niż Ty.

To nie produkt się sprzedaje, a emocje. Mów do swojej grupy docelowej

Jeśli wydaje Ci się, że sam fakt pojawienia się użytkownika w Twojej witrynie to sukces – jesteś w sporym błędzie.

Potencjalny klient może trafić do Ciebie przez kanały mediów społecznościowych, czy sieć wyszukiwania Google – często z ciekawości i nie jest to absolutnie gwarancją, ani że zostanie tu na dłużej, ani tym bardziej, że dojdzie do interakcji (konwersji) z jego udziałem. Aby klient bombardowany zewsząd reklamami, okazjami i promocjami, zwrócił uwagę na ofertę na tyle mocno, że podejmie decyzję zakupową – trzeba go do tego przekonać. Bo skoro Ty nie dasz do zrozumienia, że widzisz słuszność w zakupie produktu właśnie od Ciebie – to dlaczego miałby widzieć to klient.

Jeśli Twoja oferta nie wygenerowała konkretnych emocji, to nie wygeneruje również decyzji zakupowej.

Jak więc wzbudzić emocja za pośrednictwem strony internetowej? Stosując opisy produktów.

Aby jednak za pomocą odpowiednich słów przekazać konkretne emocje, niezbędna jest doskonała znajomość grupy docelowej. Jej codzienności, sytuacji materialnej, statusu, czy zainteresowań. Załóżmy, że podstawą Twojej oferty jest produkt, który trafia do grupy dobrze sytuowanych singli. Posłużenie się w takim przypadku emocją, która zapewni odbiorcy lepszy wygląd, czy dużo lepsze samopoczucie - znacznie lepiej wpłynie na sprzedaż.

W przypadku każdej grupy docelowej, odwołanie się do smaku, zapachu, czy dotyku będzie dużo bardziej skuteczne niż „sucha charakterystyka”.

Za pomocą słów dość łatwo pokazać klientowi jakie problemy może pomóc mu rozwiązać dany produkt, czy usługa i jak sprawniejsza dzięki niemu może być jego codzienność. Odpowiednio dobrane słowa, mają ogromną moc. 

A więc pytanie, czy opis produktu na stronie internetowej, czy w sklepie on-line, jest potrzebny, jest pytaniem retorycznym.

Opis produktu na stronie internetowej – co, kiedy i dlaczego?

Zacznijmy jednak od początku i od tego, czym właściwie taki opis produktu jest.

Jest to wyjaśnienie i ukazanie cech organoleptycznych i psychicznych, produktu/rzeczy/usługi znajdującej się w danej ofercie.

Każdy opis produktu ma dwa podstawowe cele:

  • Wyjaśnić funkcje przedmiotu.
  • Zachęcić odbiorcę (a następnie potencjalnego klienta) do zakupu.

Aby jednak każdy opis produktu na stronie internetowej, czy w sklepie on-line był skuteczny i prowadził do konwersji, powinien być dostosowany do pewnych zasad:

 

 

Jeśli Twoi klienci zrozumieją i polubią język, którym mówisz, jest ogromna szansa na nawiązanie dialogu, przynoszącego mnóstwo korzyści dla obu stron.

Opisy produktów SEO – bo zwykły opis to zdecydowanie za mało

Celem każdego sklepu on-line, czy witryny internetowej jest zwiększenie sprzedaży, a sprzedaż możliwa jest tylko wtedy, kiedy do miejsca docelowego trafiają klienci. I o ile (tak, jak wspomniałam wcześniej) część z nich „wpada” dzięki działaniom Google Ads, to całkiem zadowalający ruch na stronie można uzyskać również za pomocą odpowiednio zoptymalizowanych opisów produktów SEO, które również potrafią zagwarantować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jeśli opisy produktów będą odpowiednio zbudowane, pozytywnie wpłyną nie tylko na Twoich klientów, ale i na algorytmy wyszukiwarki, a stąd do efektywnej sprzedaży droga już znacznie krótsza.

Co koniecznie powinny zawierać opisy produktów pod SEO?

Jak opis produktu w sklepie on-line ma wpływ na PPC?

Istotną informacją jest fakt, że w przypadku reklamy PPC, opłata pobierana jest jedynie w przypadku kliknięcia (Pay Per Click). Jeśli więc klient już kliknie w Twoją reklamę, to jasne jest, że chcesz aby dokonał konwersji – czyli zakupu. I tutaj wkracza waga rzetelnie przygotowanego opisu produktu, co więcej powinien być to opis najlepszy spośród całej konkurencji na rynku, aby właśnie owej konkurencji klienta nie oddawać. Jeśli płacisz za kliknięcie, powinieneś robić wszystko co w Twojej mocy, aby uzyskać z tej inwestycji sprzedaż.

Jeśli opisy Twoich produktów są zgodne z wyświetlanymi przez Ciebie reklamami, klienci prawdopodobnie znajdą dokładnie to, czego szukają, co skłoni ich do dokonania zakupu.

Jak my to robimy?

Jako agencja marketingowa działająca na rynku już wiele lat, doskonale zdajemy sobie sprawę z wagi odpowiednio przygotowanego i zoptymalizowanego opisu produktu w sklepie on-line.

Jeśli więc szukasz wsparcia dla swojego biznesu, sprawdź naszą ofertę i zacznij sprzedawać więcej niż konkurencja!

 

 

 

 

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
kategoria:  SEO
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   5
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Pozostałe wpisy

10 lat IBIF.PL
18.12.2020
Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.