SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej, który ma spowodować zwiększenie jej widoczności w Google. Celem strategii jest podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce na wyszczególnione frazy kluczowe.
Pozycjonowanie – Lublin i cała Polska
Chcesz, by Twoja strona internetowa przyciągała więcej klientów z Google? Zadbamy o jej pozycjonowanie. Postaramy się, by nasza praca przełożyła się na realizację Twoich celów biznesowych – większy ruch w serwisie, przewagę nad konkurencją, wzrost liczby zapytań o usługi czy sprzedaży w sklepie.
Zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych w Lublinie, a także na terenie całej Polski kompleksowo, zaczynając od dokładnego audytu i kończąc na efektach potwierdzanych przez narzędzia SEO. Optymalizujemy strukturę i kod strony, tworzymy wartościowe treści oraz budujemy autorytet serwisu.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization) obejmuje różnorakie działania, dzięki którym strona wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy trafiają do takiego wypozycjonowanego serwisu nie przez przypadek, ale dlatego, że szukają tego, co on proponuje, wpisując w wyszukiwarce np. nazwę produktu czy usługi.
W ramach pozycjonowania można wyróżnić:
on-page SEO czyli optymalizację strony czy sklepu,
off-page SEO czyli prace poza serwisem budujące jego zasięg i wiarygodność
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga od specjalistów połączenia dość różnorodnych umiejętności. By przyniosło efekty, potrzeba jednocześnie wiedzy technologicznej, zaawansowanego poziomu obsługi narzędzi SEO, umiejętności analitycznych i zrozumienia potrzeb użytkowników.


On-page SEO – działania na stronie
Bez dopracowanej witryny trudno o skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. W ramach on-page SEO skupiamy się na:
- widocznych dla Google i atrakcyjnych dla ludzi treściach SEO
- architekturze strony, która ułatwia użytkownikom poruszanie się i dotarcie do celu,
- technicznym SEO, czyli m.in. optymalizacji kodu, szybkości ładowania, responsywności i dostosowaniu do Core Web Vitals.

Off-page SEO – reputacja strony w oczach Google
Nawet najlepiej dopracowana pod względem SEO strona nie osiągnie wysokiej pozycji bez mocnych sygnałów z zewnątrz.
Dlatego budujemy autorytet serwisów m.in poprzez monitorowanie marki w sieci i analizę zachowań użytkowników.

U kogo sprawdzi się pozycjonowanie?
Praca nad SEO jest często wręcz konieczna dla takich działalności jak:
- firmy lokalne – restauracje, fryzjerzy, gabinety kosmetyczne,
- usługodawcy i B2B – prawnicy, projektanci wnętrz, firmy IT,
- sklepy internetowe różnych branż,
- marki eksperckie budujące pozycję w swojej dziedzinie.

Lokalne pozycjonowanie – Lublin i nie tylko
- dostosujemy treści, strukturę serwisu i dane kontaktowe do zapytań lokalnych,
- zoptymalizujemy wizytówkę Google Moja Firma,
- stworzymy osobne podstrony dla lokalnych usług,
- zadbamy o spójność danych kontaktowych we wszystkich miejscach w sieci.
Praca nad przewagą w lokalnych wynikach wyszukiwania sprawdzi się w przypadku takich działalności jak:
- salony fryzjerskie i kosmetyczne,
- gabinety lekarskie, dentystyczne i weterynaryjne,
- siłownie, studia jogi, kluby fitness,
- kancelarie prawne,
- biura rachunkowe,
- przedszkola, szkoły językowe,
- firmy remontowe i budowlane,
- mechanicy samochodowi,
- restauracje i kawiarnie,
- sklepy stacjonarne (odzież, elektronika, spożywcze itd.).

Pozycjonowanie sklepów a pozycjonowanie stron – Lublin
Praca nad pozycjonowaniem sklepów internetowych jest zazwyczaj bardziej wymagająca od pracy nad SEO stron internetowych. Serwisy e-commerce w większym stopniu ulegają zmianom. Podczas ich pozycjonowania mogą pojawić się problemy z optymalizacją wydajności, zarządzaniem podstronami wykluczonymi z indeksacji (np. panel klienta) i nawigacją fasetową..
Filary skutecznego pozycjonowania stron internetowych
Wysokie pozycje serwisów w Google to efekt współdziałania wielu elementów. Za sukces SEO w ogromnej mierze odpowiadają wartościowe, zoptymalizowane treści i parametry techniczne.


Podczas pozycjonowania stron internetowych staramy się, by artykuły blogowe, opisy usług lub produktów i FAQ odpowiadały na pytania użytkowników i chociaż częściowo rozwiązywały ich problemy. Google nagradza przede wszystkim serwisy wypełnione wartościowymi i aktualnymi treściami, a nie wyłącznie nasycone frazami kluczowymi. Ważną rolę odgrywa naturalny język dobrany do grupy docelowej, ciekawe nagłówki i różnorodność form – teksty, zdjęcia, infografiki i wideo. Serwisy z rozbudowaną treścią mają też więcej zaindeksowanych podstron.

Mimo że treści są niezwykle ważne, to nawet najlepsze artykuły nie pomogą, jeśli strona ładuje się powoli, zawiera techniczne błędy lub nieprawidłowo wyświetla się na smartfonach. Google analizuje czas ładowania, bezpieczeństwo witryny, strukturę kodu, responsywność i wiele innych aspektów, które w przypadku zaniedbania mogą obniżać pozycję serwisu. Dlatego w IBIF.PL dbamy o techniczne kwestie, m.in. aktualną mapę strony i eliminację błędów 404.
Co składa się na pozycjonowanie stron internetowych firm?
SEO krok po kroku
Podczas pracy nad widocznością strony internetowej podejmujemy zazwyczaj niżej przedstawione kroki.


Audyt SEO
Pozycjonowanie stron WWW zaczynamy od dokładnego audytu SEO. W trakcie analizy sprawdzamy m.in. takie elementy jak:
- szybkość ładowania,
- pozycje strony na wybrane frazy kluczowe,
- linkowanie wewnętrzne,
- jakość tytułów i opisów stron internetowych,
- stopień indeksacji,
- błędy techniczne, np. błędy 404.
Dzięki audytowi SEO dokładnie wiemy, co poprawić, aby Twoja witryna była zgodna z aktualnymi wymogami Google i jednocześnie przyjazna dla użytkowników.

Optymalizacja strony
Opierając się na danych z audytu SEO, przechodzimy do optymalizacji. W zależności od efektu analizy może ona obejmować:
- poprawę adresów URL (np. ze strona.com/page1?id=13 na strona.com/nazwa-produktu),
- wdrożenie nagłówków,
- usprawnienie ładowania strony,
- poprawę struktury menu i wewnętrznych linków,
- optymalizację metadanych,
- eliminację błędów technicznych.
Dzięki optymalizacji strona będzie działać szybciej na każdym urządzeniu i zapewniać pozytywne doświadczenie użytkownikom.

Wybór fraz kluczowych
Z pomocą narzędzi SEO opracowujemy strategię słów kluczowych. Staramy się, by umożliwiała ona Twojej ofercie z jednej strony dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a z drugiej – do klientów już zdecydowanych na zakup. Wśród fraz kluczowych możemy wyróżnić np.: nawigacyjne (gdy użytkownik szuka konkretnej strony lub marki), transakcyjne (gdy użytkownik szuka produktu, by dokonać zakupu), ogólne (składające się z jednego lub dwóch słów), long tail (dłuższe, precyzyjne frazy zawierające kilka słów).

Tworzenie treści
Google docenia strony internetowe z wartościowymi i unikalnymi treściami. Dlatego tworzymy artykuły blogowe, opisy produktów i opisy kategorii, które są nasycone frazami kluczowymi, a jednocześnie odpowiadają na potrzeby użytkowników. Angażujący content zwiększa widoczność strony internetowej oraz wydłuża czas przebywania użytkownika w serwisie.

Obserwacja algorytmów i działań konkurencji
Aktualizacje algorytmów Google mogą zmieniać wyniki wyszukiwania. Dlatego śledzimy je na bieżąco i dostosowujemy do nich swoją pracę. Równolegle analizujemy konkurencję – jej widoczność, wykorzystywane słowa kluczowe i treści. Staramy się znajdować nisze niezagospodarowane jeszcze przez rywali i budować w nich przewagę.

Monitoring efektów
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga ciągłej obserwacji, dlatego monitorujemy:
- zmiany pozycji strony na konkretne słowa kluczowe,
- efektywność treści,
- błędy na stronie,
- wzrost ruchu organicznego.
Dzięki temu jesteśmy w stanie w porę wdrażać działania naprawcze.
Narzędzia używane podczas pozycjonowania stron
Skuteczne pozycjonowanie wymaga podejmowania decyzji opartych na danych.
Dlatego podczas codziennej pracy korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych, dzięki którym jesteśmy w stanie:
- przeprowadzić dokładny audyt SEO strony WWW,
- analizować na bieżąco konkurencję,
- dobierać słowa kluczowe mające różne intencje wyszukiwania,
- monitorować zmiany pozycji strony na wybrane frazy,
- prowadzić działania content marketingowe,
- optymalizować treści pod kątem wyszukiwarek,
- sprawdzać stan zaindeksowania strony,
- śledzić wyniki SEO i obserwować stronę na tle konkurencji,
- diagnozować problemy techniczne,
- podejmować trafne decyzje wpływające na widoczność strony.


Google Search Console
GSC to podstawowe narzędzie SEO, które pozwala odpowiedzieć na liczne pytania dotyczące pozycjonowania strony:
- w jaki sposób Google indeksuje witrynę,
- które podstrony generują ruch,
- jakie frazy wpisują użytkownicy, by znaleźć stronę,
- czy istnieją błędy techniczne, które mogą obniżać widoczność serwisu,
- jak wypada witryna w ocenie Core Web Vitals, czyli na ile szybko i stabilnie działa.
Dzięki Google Search Console nadzorujemy działanie strony i możemy zobaczyć ją tak, jak widzi ją wyszukiwarka.






