Blog

7 popularnych mitów na temat Google Ads – obalonych!

Autor:  Daniel Ostrzyżek
23.07.2019
Oceń wpis:
średnia ocen:   4.5/5 - liczba głosów:   77
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

System reklamowy Google Ads (dawniej Adwords) uruchomiony w 2000 roku jest bez dwóch zdań świetnym narzędziem do pozyskiwania klientów i generowania sprzedaży. Jednak od tego czasu zdążyło powstać wiele mitów związanych z tą formą reklamy, które praktycznie nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. W rezultacie zdarza się, że niektórzy przedsiębiorcy nie decydują się lub rezygnują z Google Ads, tym samym tracąc ogromną szansę na rozwój swojej firmy.

Przyszedł czas na obalenie 7 popularnych mitów na temat Google Ads. Sprawdź koniecznie, czy któryś z nich nie stoi na przeszkodzie do rozwoju Twojego biznesu.

Mit nr 1 – W reklamy nikt nie klika

Prawdopodobnie największym mitem jest to, że użytkownicy w ogóle nie klikają w płatne reklamy, najchętniej wybierając tylko wyniki organiczne. Jeśli rzeczywiście by tak było to Google dawno by zbankrutowało, ale jest dokładnie odwrotnie. Google jest jedną z trzech najcenniejszych marek świata i jej wartość w 2019 roku szacuje się na około 309 miliardów dolarów. Z kolei przychody z reklam w 2018 roku to ponad 116 miliardów dolarów. Liczby mówią same za siebie.

Profesjonalnie stworzone reklamy są bardzo chętnie klikane przez użytkowników, ponieważ odpowiadają na ich konkretne zapytania. Pytanie brzmi, skąd taki mit, że nikt nie klika w reklamy? Otóż istnieją internauci, którzy świadomie nie klikają wiedząc, że finalnie poprowadzą ich do płatnych ofert, a oni szukają jedynie darmowych informacji. Jednak jest to tylko część internautów i absolutnie nie stanowi reguły. Również niektórzy boją się, że reklamy mogą przekierować na zawirusowaną stronę, co oczywiście jest niemożliwe, ponieważ Google bardzo mocno dba o jakość wyświetlanych reklam. Jeszcze inni oceniają system mając nieaktualne lub po prostu nieprawdziwe informacje.

W praktyce zdecydowana większość użytkowników klika w reklamy wiedząc, że mogą dostać to, czego konkretnie potrzebują. Naszym zadaniem jest tworzenie bardzo przemyślanych i atrakcyjnych reklam, aby użytkownicy odwiedzili naszą stronę i finalnie kupili właśnie u nas, a nie u konkurencji.

Mit nr 2 – Specjalista nie jest mi potrzebny, samemu mogę prowadzić kampanię

Jeśli kogoś stać na przepalanie budżetu, płacenie kilka razy więcej za kliknięcia, trafianie do wszystkich, a nie do grupy docelowej to oczywiście może podjąć się tego zadania i prowadzić samemu kampanie dla swojej firmy. Jednak nie oszukujmy się. Bez szkoleń, szczegółowej znajomości systemu i odpowiedniego doświadczenia, taka droga często kończy się szybką rezygnacją z reklamy, ponieważ nie widać oczekiwanych rezultatów.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, kiedy za kampanie reklamowe Google Ads odpowiadają certyfikowani specjaliści. Wtedy mamy pewność, że kampanie od samego początku są profesjonalnie przygotowywane. Następnie ciągle optymalizowane, wykorzystując możliwości systemu reklamowego Google Ads w taki sposób, aby zrealizować zakładane cele w danym budżecie. Wszystko po to, żeby zwiększyć zyski w Twojej firmie. Dopiero wtedy takie działania jak najbardziej mają sens, przynosząc świetne efekty.

Mit nr 3 – Pozycjonowanie strony powinno wystarczyć

Pozycjonowanie to oczywiście bardzo dobry sposób na zwiększenie widoczności firmy w Internecie i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Natomiast trzeba wziąć pod uwagę pewien fakt, że na pierwsze rezultaty pozycjonowania trzeba nieco poczekać. Rzadko się zdarza, aby były widoczne od razu. W związku z tym idealnym scenariuszem jest połączenie tego z reklamą Google Ads. Uruchamiając kampanię jesteśmy w stanie natychmiastowo znaleźć się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google i pozyskiwać nowych klientów. Co jest bardzo ważne możemy również szczegółowo i skutecznie analizować ruch oraz kontrolować koszty. Między innymi pozwala to znacznie szybciej znaleźć najlepiej konwertujące słowa kluczowe dla naszego biznesu i wykorzystać je również do działań SEO.

Mit nr 4 – Konkurencja wyklika moje reklamy

W zasadzie od początku istnienia systemu reklamowego Google Ads część reklamodawców nie zawsze zachowywała się fair w stosunku do siebie. Mianowicie dochodziło do niezdrowej konkurencji poprzez nagminne klikanie w reklamy innych rywalizujących firm, aby szybciej wyczerpać ich budżet reklamowy.

Na szczęście Google szybko uporało się z tym problemem tworząc system filtrujący niepożądane zachowania użytkowników wyszukiwarki Google (nieprawidłowe kliknięcia). Aktualnie system bardzo szybko wychwytuje i blokuje tego typu działania dzięki plikom Cookies, które identyfikują takich użytkowników. Nasze konto nie zostaje więc obciążone i „wyklikanie” reklam jest praktycznie niemożliwe.

Mit nr 5 - Mam sklep stacjonarny więc u mnie to raczej nie ma sensu

W przypadku prowadzenia sklepu stacjonarnego reklamy Google Ads są również bardzo dobrym rozwiązaniem. Przecież prowadząc taki biznes każdy chce uzyskać jak największą sprzedaż, a system idealnie nam to umożliwia. Dzięki reklamie w Google Ads możesz dotrzeć do ogromnej ilości potencjalnych klientów właśnie w obrębie Twojego sklepu lub w określonej od niego odległości. Reklamy oczywiście mogą być kierowane także na terenie całej Polski, regionu, miasta i za granicą. Daje nam to naprawdę duże możliwości i warto z nich korzystać.

Mit nr 6 - Kampanie wystarczy ustawić raz i po sprawie

Jeśli chcemy odnosić sukcesy w Google Ads musimy pamiętać, że samo stworzenie odpowiednio przemyślanej i skonstruowanej kampanii to dopiero początek drogi. Niewątpliwie ogromnym błędem jest odpuszczenie dalszych działań i liczenie na to, że „jakoś to będzie”. W tym przypadku taka postawa z pewnością oddala nas od realizacji założonych celów. Tymczasem niezwykle istotne jest dalsze monitorowanie, optymalizacja, dbanie o szczegóły, aby kampania przynosiła jak największe zyski. Wszystko to wymaga wiedzy, doświadczenia i systematycznej pracy. Niestety nie ma dróg na skróty.

Mit nr 7 - Reklama w Google Ads jest zbyt droga

Część osób postrzega reklamę w Google Ads jako zarezerwowaną tylko dla największych graczy na rynku z potężnymi budżetami reklamowymi. Prawdą jest, że znane marki przeznaczają wielomilionowe kwoty miesięcznie na kampanie w Google, ale nie oznacza to, że nie ma tam miejsca dla innych reklamodawców. Jest wręcz przeciwnie!

Tak naprawdę Google Ads świetnie sprawdza się również dla małych firm i to przy budżecie zaczynającym się od kilkuset złotych miesięcznie. Co najlepsze nie istnieją kwoty minimalne, jakie należy przeznaczyć na reklamę. Wszystko można dostosować do możliwości finansowych firmy. W pewnym momencie, kiedy kampania zaczyna przynosić odpowiednie zyski możemy sukcesywnie zwiększać budżet.

Warto przypomnieć, że osoby bez wiedzy i doświadczenia w reklamach Google Ads często marnują swoje budżety i szybko się zniechęcają. W takiej sytuacji nie ma czemu się dziwić, ponieważ przedstawiany system wymaga wiele czasu i uwagi, aby móc odpowiednio z niego korzystać. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie swoich kampanii specjalistom w tej dziedzinie.

Podsumowanie

7 popularnych mitów na temat Google Ads zostało obalonych! Oczywiście do tej pory powstało ich znacznie więcej i prawdopodobnie wraz z ewolucją systemu może ich przybywać. Najważniejsze jednak jest to, aby czerpać wiedzę z rzetelnych źródeł i nie wyciągać pochopnych wniosków. Jeśli potrzebujesz profesjonalnej kampanii Google Ads dla swojej firmy to skontaktuj się z nami już dziś. Zapraszamy!

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   4.5/5 - liczba głosów:   77
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.