Blog

Jak pozyskać klientów na Facebooku?

Autor: Wiktor Szot
27.10.2020
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę
Głos został już oddany

Już od 5 lat Facebook pozwala na zbierania danych kontaktowych do potencjalnych klientów, bezpośrednio za pomocą swojego systemu. Bez odsyłania użytkowników na zewnętrzne serwisy czy strony internetowe.

W tym artykule chciałbym pokazać Ci, czym tak naprawdę jest kampania Facebook Lead Ads, jak działa oraz jak ją uruchomić.

Zaczynajmy…

Jak działa reklama generująca leady na Facebooku?

Reklama Lead Ads na Facebooku wygląda jak każda inna reklama, jednak po kliknięciu w link użytkownik nie zostaje przekierowany do zewnętrznej strony internetowej. Zamiast tego wyświetlany jest intuicyjny formularz kontaktowy.

Ustawiając reklamę, sam określasz jakie informacje chcesz zebrać. Od standardowych danych kontaktowych po tworzenie niestandardowych pytań. Co więcej, Facebook automatycznie wypełni część pól, których informacje może pobrać z profilu użytkownika (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu). Dzięki tej funkcjonalności wypełnienie formularza staje się znacznie prostsze i przyjemniejsze dla użytkownika. To także o wiele przyjemniejszy etap tworzenia kampanii dla Ciebie - brak strony internetowej do załadowania, brak obaw o poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych czy też kiepski projekt graficzny. Co najważniejsze, użytkownik, widząc już w części wypełniony formularz, znacznie szybciej zdecyduje się na pozostawienie swoich danych kontaktowych.

Jak stworzyć kampanię reklamową generującą leady?

Aby utworzyć reklamę zbierającą dane kontaktowe na Facebooku, musisz wybrać cel POZYSKIWANIE KONTAKTÓW w managerze reklam. Celem kampanii jest pozyskiwanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Ten wybór wpłynie na dostępne opcje oraz optymalizację wyświetlania kampanii.

Na poziomie zestawu reklam możesz wybrać katalog produktów. Jeśli chcesz wyświetlać reklamy dynamiczne do pozyskiwania potencjalnych klientów.

Jeżeli nie masz katalogu produktów lub nie wiesz, co to jest - nie przejmuj się tym. Ta opcja nie jest wymagana i możesz ją pominąć.

Skonfiguruj grupę docelową i miejsca wyświetlania reklam w standardowy sposób. Facebook automatycznie dobierze sposób optymalizacji tego rodzaju reklamy.

Sposób optymalizacji wpływa na to, kto zobaczy Twoją reklamę na Facebooku. Algorytm Facebooka wyświetli reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem wykonają pożądane działanie - czyli przekażą Ci swoje dane kontaktowe.

Tworzenie kreacji reklamowych

Dodając reklamę, musisz pamiętać o pewnych standardach:

  • Grafiki - w zależności od umiejscowienia reklamy może to być kwadrat 1080 × 1080, reklama pionowa w stosunku 9:16 lub reklama pozioma w stosunku 16:9)
  • Ilość treści grafice - nie powinna przekraczać 20% powierzchni całej reklamy.

Początkowa konfiguracja reklamy lead ads na Facebooku jest niemal identyczna, jak konfiguracja standardowej reklamy z linkiem.
Dodajesz:

  • obraz lub film,
  • podstawowy tekst,
  • nagłówek,
  • opis,
  • link wyświetlany i przycisk wezwania do działania.

Główna różnica w porównaniu z reklamą z linkami polega na tym, że nie podajesz adresu URL (wyświetlany link służy tylko do pokazania adresu swojej strony internetowej – co zdecydowanie buduje zaufanie odbiorcy).

Jeśli chcesz, możesz również skorzystać z wielu opcji tekstu.

W dalszej kolejności Facebook każe nam wybrać jedną z dwóch opcji:

  • utworzenia formularza błyskawicznego
  • lub skorzystania z automatycznego czatu.

Na potrzeby niniejszego artykułu skupimy się na tworzeniu formularza błyskawicznego:

Na początku wybieramy rodzaj formularza:

  • „Większy wolumen” – szybki formularz bez konieczności potwierdzenia podawanych danych
  • „Mocniejszy zamiar”- formularz z obligatoryjnym potwierdzeniem przesyłanym danych
    Zdecydowanie bardziej polecamy tę pierwszą opcję.

Następnie przejdziesz do edycji wyglądu samego formularza:

  1. Możliwość dodania zdjęcia wyróżniającego – Facebook zaleca, aby obraz w formularzu miał wymiar 1200 × 628 pikseli
  2. Dodaj nagłówek formularza i jego treść – wytłumacz użytkownikom po co potrzebujesz ich danych i co otrzymają w zamian
  3. Ustaw dane, których potrzebujesz od potencjalnych klientów – poza standardowymi danymi kontaktowymi możesz także tworzyć pytania otwarte i zamknięte – wszystko w zależności od Twoich potrzeb
  4. Pamiętaj o linku do polityki prywatności na Twojej stronie internetowej – Facebook potrzebuje potwierdzenia, że zbierane przez Ciebie dane posłużą do w pełni legalnych celów.
  5. Zadbaj o stronę z podziękowaniem – nie zostawiaj swoich potencjalnych klientów z niczym. Facebook pozwala na stworzenie dedykowanej strony z podziękowaniem za wypełnienie. formularza, na której możesz umieścić nie tylko informację tekstową, ale również link do Ebook’a, którego obiecałeś użytkownikom za pozostawienie swoich danych kontaktowych.

Zbieranie kontaktów

Uruchomiłeś kampanię, w statystykach widzisz, że pojawiły się pierwsze wypełnienia formularza, ale gdzie znaleźć te dane kontaktowe?...

Jak już uruchomisz kampanię i zaczniesz zbierać dane potencjalnych klientów, w raportach na poziomie reklamy w sekcji „Wyniki” pojawi się link.

Klikając w niego, pobierzesz dane nowych potencjalnych klientów. Możesz je pobrać według daty uzupełnienia lub korzystać z Centrum kontaktów na swojej stronie na Facebooku. Pliki mają format XLS lub CSV. Możesz również skonfigurować swoją kampanię z systemem CRM, którego używasz. W ten sposób wszystkie kontakty z formularza będą automatycznie wprowadzone do systemu i nie będziesz musiał ich pobierać ręcznie z managera reklam.

Podsumowanie

Wiesz już, jak działa generowanie leadów na Facebooku i jak ustawić tego typu reklamę. Teraz pokaże Ci jeszcze, w jaki sposób możesz ją wykorzystać:

  • Pozyskaj nowych subskrybentów swojego newslettera
    Chcesz szybko zbudować bazę mejlową? Wykorzystaj lead ads, by zachęcić użytkowników do zapisania się do Twojego newslettera. Po co mają szukać odpowiedniego pola na stronie internetowej, skoro mogą to zrobić bezpośrednio z poziomu swojego ulubionego portalu.
  • Umawiaj rozmowy biznesowe
    Pokaż reklamę, która zachęci do kontaktu z Twoją firmą. Zamiast jednak kazać do siebie dzwonić czy pisać, poproś jedynie o dane i wykonaj ten krok za Twojego klienta. Obiecaj odpisać lub oddzwonić z propozycją spotkania bądź…
  • Wysyłaj materiały reklamowe i oferty
    Np. katalog swoich produktów czy usług. Nic nie stoi na przeszkodzie, by uzupełnić lub zastąpić lead adsami wysyłanie mejli z zapytaniami ofertowymi. Niech potencjalny klient wykaże zainteresowanie, a Ty podsuniesz mu linka do odpowiednich materiałów promocyjnych – w zamian za dane kontaktowe oczywiście!
  • Dziel się wiedzą – e-bookami, wideo, itd.,
    Wykorzystujesz w swoich działaniach content marketing? A kto nie! Wobec tego generowanie leadów przez Facebooka jest idealnym uzupełnieniem. Przetestuj kierowanie bezpośrednio na landing page w starciu z reklamami lead ads.
  • Zapisuj ludzi na eventy
    Organizujesz webinar, konferencję, szkolenie – cokolwiek, gdzie uczestnicy zapisują się telefonicznie, przez stronę czy mejlowo? Zastąp to formularzami kontaktowymi.

To już wszystko, co chciałem Ci przekazać na temat tego typu kampanii.

To wszystko z początku może wydawać się przytłaczające, ale pamiętaj, nie musisz robić tego samodzielnie. Umów się na bezpłatne konsultacje z certyfikowanym specjalistą i sprawdź, jak możemy poprawić Twoje wyniki.

Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę
Głos został już oddany