Blog

Case study - od lokalnej firmy do lidera w branży - meble na wymiar

Autor: Patrycja Pałka
17.08.2020
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę
Głos został już oddany

Rodzime lubelskie przedsiębiorstwo, od ponad 12 lat zajmujące się realizacją projektów mebli na wymiar, zgłosiło się do nas w sprawie wykonania strony internetowej. Poza określonym zakresem działań, w planach pojawił się konfigurator mebli, spełniający indywidualne potrzeby klienta. Realizacja zamówienia na podstawie własnoręcznej konfiguracji mebli, wykonanej na stronie, to cecha, która w zamiarze miała pozwolić naszemu klientowi wyróżnić się na rynku.

Solidność, trwałość i wyjątkowa estetyka asortymentu zapewniły renomę, a w nasze ręce został przekazany dalszy rozwój wydarzeń, którego zupełnie nie pozostawiliśmy przypadkowi.

Co udało się nam osiągnąć i jakie działania podjęliśmy w celu zapewnienia klientowi jak najlepszych efektów?

Poznajcie nasze studium przypadku, które jest najlepszym przykładem na to, że odpowiednio zaplanowana i wdrożona koncepcja może zaowocować wzrostem sprzedaży, stabilną świadomością marki i nieustannym rozwojem.

Zakres działań - strategia marketingowa

 

  • Audyt techniczny
  • Audyt treści
  • Rozbudowa treści
  • Link building


Plan i strategia marketingowa zostały opracowane i wdrożone tak, aby jasno i przejrzyście oddać charakter marki. Główny nacisk został położony na promocję indywidualnego konfiguratora mebli, za pomocą którego użytkownicy mają możliwość samodzielnie zaprojektować idealny mebel na wymiar. Opracowując kolejne kroki koncepcji promocyjnej, priorytetowo wzięliśmy pod uwagę potrzeby klienta i rynku.

W pierwszej kolejności planu marketingowego postawiliśmy na rozpoznawalność firmy i skierowanie jej do odpowiedniej grupy docelowej.

Świadomość marki, która systematycznie rosła stworzyła nam możliwości do zwiększania sprzedaży za pomocą sprecyzowanych wcześniej, długofalowych działań.

Audyt techniczny

Przeprowadzony audyt techniczny pozwolił nam na szczegółowe przeanalizowanie i weryfikację aplikacji internetowej. Zgromadzone informacje uwydatniły aspekty wymagające poprawy, tak aby witryna działała bezbłędnie, zgodnie z obowiązującymi standardami i normami. Eliminacja defektów pozwoliła na całkowite dostosowanie strony do urządzeń mobilnych i wytycznych User Experience.

Audyt i rozbudowa treści

Następnie został przeprowadzony audyt treści. Gruntowny przegląd podstron dał nam sporo wskazówek dzięki którym, mogliśmy znacznie poprawić widoczność firmy w organicznych wynikach wyszukiwania.

Uzupełnione treści na podstronach, zgodnie z wytycznymi SEO, nie tylko podniosły pozycję w Google, ale także dały jasny przekaz użytkownikowi, co do zakresu działań firmy.

Zwiększyliśmy też częstotliwość dodawanych wpisów na blogu. Podejmując te konkretnie kroki, udało nam się pokazać, że nasz klient to nie tylko producent mebli, ale także skarbnica wiedzy, inspiracji i trendów.

Dzięki audytowi treści i zastosowaniu odpowiednich fraz kluczowych strona zaczęła znacznie lepiej się pozycjonować, poszerzając tym samym grono użytkowników, do których trafia poprzez wyszukiwarkę.

Link building

Link building to proces, który został podjęty w celu poprawienia pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Naszym celem było także zwiększenie świadomości marki i poprawienie współczynnika konwersji na stronie.

Kroki, które zostały podjęte, by uzyskać większość backlinków, koncentrowały się na forach internetowych i profesjonalnych portalach branżowych. Tak skutecznie podjęte działania z czasem zaczęły przynosić pozytywne efekty w postaci wzrastającej wartości witryny, zarówno dla algorytmów wyszukiwarki, jak i użytkowników.

Co udało nam się osiągnąć?

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwania Google.

Za pomocą narzędzia do oceny efektywności SEO, poddaliśmy analizie widoczność klientów wyszukiwarce Google. Załączony wykres wyraźnie przedstawia systematyczny wzrost na przestrzeni czasu od 01-05-2019 do 30-06-2020.

 

Liczba słów kluczowych w TOP50 wyników wyszukiwania Google.

Klient został tak wysoko wypozycjonowany na najlepsze słowa kluczowe:

meble na wymiar - 2 miejsce w Google

meble kuchenne na wymiar - 3 miejsce w Google

meble na zamówienie - 2 miejsce w Google

Wszystkie czynności podjęte przez nasz zespół, składające się na odpowiednio przeprowadzoną akcję promocyjną pozwoliły na osiągnięcie zamierzonych efektów. Tendencja wzrostowa w wyszukiwarce Google stale się utrzymuje, a kilkumiesięczna kampania dała możliwość wyodrębnienia najskuteczniejszego targetu, co niewątpliwie przyczyniło się do wzrostu przychodu ze sprzedaży.

Nasz klient to obecnie jeden z topowych producentów mebli na wymiar na rynku lubelskim.

Firma nieustannie się rozwija, poszerzając możliwości. Uczestniczenie w tak płynnym i transparentnym rozwoju było dla nas świetnym doświadczeniem i kolejnym dowodem na to, jak profesjonalne podejście do tematu jest w stanie zapewnić znaczny wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstwa i rozbudować korzyści klienta.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów, które udało nam się osiągnąć, zwłaszcza z uwagi na fakt, że wszystkie podjęte przez nas działania w stu procentach spełniły zakładane oczekiwania.

Jeśli więc prowadzisz firmę i chcesz zwiększyć sprzedaż, planujesz otworzyć własny sklep online lub po prostu poprawić działania marketingowe na rynku – odezwij się do nas, znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie, spełniające potrzeby Twoje i Twojego biznesu.

kategoria: Kampanie reklamowe
Oceń wpis:
Dziękujemy za ocenę
Głos został już oddany