Blog

Reklama firmy w Internecie – ile kosztuje i kiedy warto w nią zainwestować?

Autor:  Oliwia Wachowska
31.05.2022
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   3
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Nowoczesna forma marketingu, jaką jest reklama firmy w sieci to jeden z najskuteczniejszych sposobów na efektywny marketing, który przyniesie widoczne korzyści. Dla wielu przedsiębiorców jest to jednak temat dość odległy ze względu na brak specjalistycznej wiedzy. W mediach społecznościowych możemy również natknąć się na firmy, które nie robią tego dobrze, a co za tym idzie – nie zyskują na swoich działaniach zbyt wiele. Kluczem jest wobec tego odpowiednie podejście do tematu marketingu internetowego – określenie swoich celów oraz powierzenie go osobom, które zajmą się wprowadzaniem kolejnych zmian. W wielu przypadkach efekty mogą być widoczne dopiero po pewnym czasie, jednak z pewnością zauważysz, jak wiele w kwestii wizerunku marki i samej sprzedaży potrafi zdziałać przemyślana reklama online.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć promocję swojej firmy w sieci? Poznaj kilka sposobów na efektywną reklamę swojej marki oraz dowiedz się ile kosztuje przeprowadzenie działań marketingowych w przestrzeni wirtualnej!

Spis treści:

  1. Dlaczego reklama firmy w sieci to opłacalna inwestycja?
  2. Kilka korzyści, jakie niesie za sobą reklama firmy w Internecie
  3. Reklama w Internecie to nie tylko pozycja w wyszukiwarce
  4. Ile kosztuje reklama firmy w wyszukiwarce?
  5. Ile kosztuje reklama firmy w mediach społecznościowych?
  6. Jak dobrać odpowiedni kanał reklamy w Internernecie?

Dlaczego reklama firmy w sieci to opłacalna inwestycja?

Przedsiębiorcy nierzadko bagatelizują rolę marketingu w rozwoju swojej firmy. Oczywiście jest to błędny tok myślenia, który nie tyle zaszkodzi marce, ale na pewno znacznie spowolni jej wzrost, a może nawet zupełnie go zablokuje. Spójrzmy na to z własnej perspektywy – w dużej mierze z pewnością robimy zakupy przez Internet, spędzamy w nim całkiem pokaźną część swojego dnia oddając się skrollowaniu Facebooka czy szukając inspiracji. Nie wiesz co kupić na urodziny mamie, babci czy drugiej połówce? Nie ma problemu – Internet pomoże Ci podjąć decyzję. Zapraszasz najbliższych na świąteczną kolację, ale nie wiesz co ugotować, a do tego zabrakło ci jednego krzesła? W sieci znajdziesz przepisy z każdej kuchni świata o różnym poziomie trudności, a dodatkowo kupisz dokładnie takie krzesło, którego potrzebujesz. Na pierwszy rzut oka możesz nie zauważyć, ale każda strona, na której się znajdziesz do kogoś należy, każdy produkt, który obejrzysz musiał być stworzony przez jakąś firmę, a każdy artykuł, w którym znajdziesz link, prowadzący do strony danego producenta – przynosi mu zysk. Marketing internetowy to wobec tego wszystkie te działania, które mogą pracować na Twoją korzyść, nawet jeśli są one na pozór niezauważalne dla potencjalnych Klientów. Reklama Twojej firmy w Internecie, nie jest zatem samym wydatkiem, ale inwestycją, która się zwraca.

Oto kilka korzyści, jakie niesie za sobą reklama firmy w Internecie:

  • Daje możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców;
  • Pozwala na wprowadzania zmian i ulepszeń pomimo upływu czasu;
  • Nieograniczony zasięg, czyli możliwość dotarcia do odbiorców z każdej części świata;
  • Wyróżnia ją względnie niska cena w porównaniu do tradycyjnych form reklamy oraz możliwość dowolnego, dostosowanego do własnych preferencji zarządzania budżetem;
  • Daje możliwość śledzenia i monitorowania skuteczności przeprowadzanych działań;
  • Nie nakłada na twórców oraz firmę żadnych ograniczeń czy limitów czasowych;
  • Reklama firmy w internecie jest interaktywna i pozwala na monitorowanie działań odbiorców oraz komunikacji z potencjalnym Klientem.

Przykładowa reklama Google Ads w wynikach wyszukiwania

Reklama w Internecie to nie tylko pozycja w wyszukiwarce

Działania marketingowe w wyszukiwarkach to oczywiście jedna z podstawowych form reklamy, która również potrafi przynosić największe korzyści. Jak możesz się jednak domyślać, nie jest to jedyny rodzaj działań, które możesz przeprowadzić w sieci, aby poszerzyć grono swoich Klientów i zwiększyć przychody. Niezwykle ważna i jakże pomocna może okazać się również reklama firmy w mediach społecznościowych. Co powinieneś wiedzieć o tym rodzaju marketingu? Spieszymy z wyjaśnieniami!

Media społecznościowe to ogromna potęga, dająca firmom na każdym etapie rozwoju morze możliwości, jeśli chodzi o sprzedaż i zwiększanie zasięgów. Trzeba tylko wiedzieć, jak te możliwości wykorzystać oraz umiejętnie dobierać odpowiednie strategie do określonych przez markę celów. Google Ads i SEO to techniki dość uniwersalne, które sprawdzą się w znakomitej większości wypadków, media społecznościowe z kolei wybierane są zwykle jaki swego rodzaju „uzupełnienie” działań marketingowych. Prawda jest jednak taka, że reklama i zwiększanie pozycji w wyszukiwarce powinna zawsze iść w parze z marketingiem w social mediach. Taka mieszanka znacznie zwiększa szanse na trafienie do większej ilości odbiorców i co najważniejsze – zatrzymanie ich na dłużej. Decydując się na reklamę w mediach społecznościowych możesz zdecydować się na wykorzystanie takich platform, jak:

  • Facebook – chyba najpopularniejszy serwis społecznościowy, który jednocześnie jest doskonałym miejscem do reklamy swojej firmy. Facebook Ads to opcja, umożliwiająca dość precyzyjne zdefiniowanie grupy odbiorców i dużo ciekawych funkcji, które czynią ją dobrym wyborem dla właściwie każdej marki. Facebook pozwala m.in. na budowanie aktywności pod postami oraz ich zasięgów, pozyskiwanie nowych fanów (zwiększanie popularności) czy przekierowanie ruchu na stronę internetową.
  • LinkedIn – bardzo ważna platforma społecznościowa dla wszystkich, którzy chcą budować profesjonalny wizerunek swojej marki. Umożliwia zdobywanie i rozwijanie kontaktów biznesowych, a jednocześnie pozwala na precyzyjne kampanie reklamowe. Więcej o reklamie na LinkedIn pisaliśmy tutaj.
  • Instagram – kolejny potężny serwis społecznościowy, który zrzesza miliardy użytkowników z całego świata. Ważne jest jednak to, że osoby korzystające z Instagrama są w jego obrębie zazwyczaj bardzo aktywne. Jeśli chcesz zwiększyć swoje zasięgi i zyskać nowych Klientów, będzie to z pewnością dobra opcja marketingowa dla Ciebie.

Ile kosztuje reklama firmy w wyszukiwarce?

To jedno z tych pytań, które wyjątkowo często pojawiają się w głowach właścicieli firm, rozważających wprowadzenie działań marketingowych dla swojej marki. Generalnie można powiedzieć, że reklama w sieci kosztuje tyle, ile chcesz na nią przeznaczyć. To znaczy, że można zacząć od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, a skończyć na zdecydowanie większych kwotach. Pamiętaj jednak, że to właśnie od budżetu w wielu przypadkach będą zależały efekty podejmowanych działań z zakresu SEO i SEM.

Jeśli chodzi o SEO, czyli pozycjonowanie organiczne, agencje marketingowe (również nasza) zazwyczaj ustalają konkretne abonamenty miesięczne w wysokości od kilkuset do kilku tysięcy złotych, w zależności od możliwości oraz indywidualnych preferencji i oczekiwań każdego Klienta. Koszty są zależne m.in. od wielkości i ilości konkurencji na rynku, poziomu rozbudowania strony lub sklepu czy nawet ilości wybranych fraz. W przypadku SEM, czyli marketingu w wyszukiwarce, Google pobierze określoną opłatę za określoną aktywność ze strony użytkowników. Może nią być np. wyświetlenie reklamy czy kliknięcie w zamieszczony link. Podobnie jak w przypadku SEO, tutaj również kwota ustalana jest z góry, a na jej wysokość składają się takie czynniki, jak konkurencyjność, rodzaj branży czy wynik jakości reklamy.

Ile kosztuje reklama firmy w mediach społecznościowych?

Poszczególne kanały w mediach społecznościowych nie tylko umożliwiają osiągnięcie różnych celów, ale również proponują różne formy reklamy i modele rozliczeniowe, o których warto wiedzieć jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji.

  1. W przypadku Facebooka koszta zależne są od takich czynników, jak wielkość i precyzyjność grupy docelowej, konkurencyjność, cel kampanii, miejsce wyświetlania reklamy czy sezonowość (większe koszta m.in. w okresie około-świątecznym). Decydując się na kampanię reklamową na Facebooku wybierasz również jej typ. Do wyboru masz dwie opcje – promowanie postów za kliknięcie, wykonanie danej aktywności oraz przekierowanie ruchu do witryny. Ogólnie rzecz biorąc, w każdym wypadku ceny wynoszą od kilkunastu groszy do kilku złotych za daną aktywność ze strony użytkownika.
  2. LinkedIn przewiduje różne typy reklam oraz różne formy rozliczeń. Pierwszą z nich jest CPC, czyli koszt za kliknięcie. W tym wypadku ustalasz również swój dzienny budżet, dzięki czemu finalnie nie zapłacisz więcej niż jesteś w stanie. Kolejna forma to CPV, czyli koszt za wyświetlenie (wideo). Tutaj również ustalasz odpowiednią dla siebie stawkę. Ostatnią formą jest CPM czyli opłata za każde 1000 wyświetleń reklamy. Koszty kampanii na Linkedinie również są zależne od różnych czynników.
  3. Jeśli chodzi o Instagram, nie ma tutaj z góry określonych kwot. Stawki ustalane są indywidualnie na podstawie miejsca docelowego reklamy oraz innych czynników. Ustawiając kampanię określasz cel kampanii, grupę docelową, czas trwania oraz wysokość budżetu.

Przykład reklamy firmy na Facebooku

Jak dobrać odpowiedni kanał reklamy w Internernecie?

W dzisiejszym artykule podaliśmy tylko kilka popularnych kanałów reklamowych, z których możesz skorzystać. W praktyce jest ich znacznie więcej i jak pewnie się domyślasz, wybór tego właściwego wymaga ich odpowiedniej znajomości oraz dogłębnej analizy potrzeb biznesowych firmy. Pierwszym krokiem, który powinieneś zrobić, aby wybrać odpowiedni kanał reklamowy jest zdefiniowanie swojej grupy docelowej. To bardzo ważne, ponieważ pozwala określić czy dane osoby będą aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych, czy raczej skupią się na wyszukiwaniu konkretnych informacji w Google.

Oprócz tego musisz również określić swój obszar działania. Prowadzisz firmę lokalną, nastawioną na Klientów z konkretnego obszaru czy może celujesz w szerszy rynek? Te informacje okażą się niezwykle istotne. Kolejnymi cennymi informacjami są te, na temat Twojej branży, której żadna agencja nie będzie znała lepiej niż Ty sam. Jakie to ma znaczenie w przypadku dobierania kanału reklamowego? Promocja niektórych firm lepiej zadziała w wyszukiwarce, a innych w mediach społecznościowych. Przykładowo marki odzieżowe czy kosmetyczne o wiele lepiej dotrą do potencjalnego Klienta za pośrednictwem social mediów, natomiast firmy specjalistyczne, takie jak warsztaty samochodowe czy gabinety stomatologiczne, o wiele skuteczniej dotrą do potencjalnych Klientów dzięki promocji w wyszukiwarce.

W wybraniu kanału reklamy nie bez znaczenia jest również cel, który chcesz osiągnąć. Jeżeli Twoim głównym celem jest zwiększenie sprzedaży, najlepszą opcją będzie pozycjonowanie lub Google Ads. Jeśli jednak stawiasz na kształtowanie swojego wizerunku oraz zwiększanie świadomości marki, znacznie lepiej sprawdzą się social media, takie jak Facebook czy Instagram. Pamiętaj, że promocja firmy w sieci ma przede wszystkim skutecznie realizować założone cele. Jeżeli zatem nie jesteś pewien czy lepszą opcją będzie reklama w wyszukiwarce czy w social mediach – skorzystaj z obu form promocji. Takie rozwiązanie sprawdzi się dobrze również, jeśli chcesz prowadzić jeszcze intensywniejsze działania marketingowe.

Jeżeli zależy Ci na transparentnej wycenie usług oraz stałym wglądzie w działania przeprowadzane przez specjalistów, nasza agencja jest do Twojej dyspozycji! Zapoznaj się z historiami sukcesu naszych Klientów i sprawdź nasze realizacje, aby przekonać się o skuteczności naszych działań. Skontaktuj się z nami już dziś, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę oraz jej bezpłatną wycenę!

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   3
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF sp. z o.o. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.