Blog

Narzędzia wykorzystywane w naszej agencji i sposób na produktywność

Autor:  Oliwia Wachowska
08.04.2022
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   8
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Praca w agencji marketingowej nadal pozostawia pole do rozmyślań i spekulacji. „Na czym polega?” „Jak wygląda dzień w takiej firmie?” Pytań pojawia się wiele, a jeszcze więcej wyobrażeń na temat tego, jak funkcjonuje ten świat od wewnątrz. Jesteśmy przekonani, że wiele osób, wizualizuje sobie agencje marketingowe w wielkich biurowcach o przeszklonych szybach, w których pracownicy siedzą na miękkich pufach, przez cały dzień rozmawiając i wymieniając się pomysłami. Tylko gdzie w takim razie pojawia się miejsce na obowiązki? Inne wyobrażenia przedstawiają z kolei wiecznie zapracowanych, przykutych przez całe dnie do biurowego fotela ludzi z podkrążonymi oczami. Czy praca w agencji marketingowej naprawdę wygląda tak jak w filmach? Z naszego puntu widzenia, możemy odpowiedzieć jednoznacznie – zupełnie nie! Praca w IBIF to przede wszystkim dobra komunikacja i zachowanie zdrowego balansu, dzięki któremu potrafimy działać w maksymalnie efektywny sposób.

Chcesz dowiedzieć się więcej o metodach i narzędziach, które wykorzystujemy każdego dnia w naszym biurze? Mamy nadzieję, że w dzisiejszym artykule znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania!

Spis treści:

  1. W jaki sposób radzimy sobie z organizacją pracy?
  2. Dział SEO/SEM
  3. Dział wykonawczy
  4. Dział kreatywny
  5. Dział handlowy
  6. Co wpływa na naszą produktywność?

W jaki sposób radzimy sobie z organizacją pracy?

IBIF to wyjątkowe miejsce, w którym praca łączy się z przyjemnością, a to z kolei zasługa naszego zgranego zespołu, tworzącego przyjazną, ciepłą atmosferę. Każdy z nas posiada swoje indywidualne obowiązki, ale mimo to zawsze pamiętamy o istocie kooperacji. To właśnie odpowiednia komunikacja pozwala nam tworzyć spójne projekty, dopracowane w każdym aspekcie. Dobra organizacja i profesjonalne narzędzia to coś, bez czego nie poradzilibyśmy sobie z codziennymi wyzwaniami.

Programem, który łączy nas wszystkich jest Asana. To właśnie tutaj komunikujemy się ze sobą, przekazujemy sobie zadania do wykonania oraz mamy dostęp do kalendarzy, dzięki którym wszystkie nasze obowiązki są idealnie uporządkowane. Z punktu widzenia przełożonych jest to również znaczne ułatwienie w przydzielaniu zadań, ze względu na stały wgląd w harmonogram każdego pracownika. Asana umożliwia nam również wyznaczenie priorytetów oraz ustalanie terminów wykonania pracy, co z kolei pozwala uniknąć chaosu i gwarantuje punktualność na kolejnych etapach tworzenia projektu. Odpowiednia kontrola nad projektami i organizacja czasu pracy w naszej firmie, możliwe są właśnie dzięki temu programowi, bez którego ciężko byłoby nam sobie wyobrazić wykonywanie codziennych obowiązków.

Tak jak wspomnieliśmy, zespół w naszej agencji podzielony jest na poszczególne działy. Mimo że są one od siebie zależne, każdy z nich wykorzystuje inne programy i narzędzia, które umożliwiają efektywną pracę. Postaramy się dzisiaj wyodrębnić każdy z nich oraz opowiedzieć kilka słów na temat głównych narzędzi, które wykorzystują ich przedstawiciele w swojej pracy.

Dział SEO/SEM

Z jednej strony bardzo podobne do siebie, z drugiej zupełnie różne – dział SEO i SEM korzystają w wielu przypadkach z podobnych narzędzi. Do ich grona należą przede wszystkim Google Analytics, dzięki któremu możliwa jest dokładna analiza statystyk stron internetowych czy Google Keyword Planner, pozwalający na dopasowanie i uporządkowanie sugerowanych słów kluczowych dla danej strony. Oba działy korzystają również z takich narzędzi, jak:

  • Ahrefs – ułatwia pozycjonowanie stron i analizę linków;
  • Majestic – pozwala na analizę linków prowadzących do strony;
  • Screaming Frog SEO Spider Tool – bot wyszukiwarki, skanujący stronę internetową w celu dokładnej analizy jej struktury oraz elementów wpływających na SEO;
  • Excel – ma wiele zastosowań, ale jego główną funkcją jest oczywiście sortowanie i kategoryzowanie danych;
  • Hotjar – umożliwia tworzenie map kliknięć i badanie zaangażowania użytkowników na stronie WWW. (Więcej o tym narzędziu możecie przeczytać tutaj);
  • Semstorm – pozwala monitorować pozycję fraz, a także analizować słowa kluczowe oraz konkurencję;
  • Plagiarism Checker – służy do wykrywania podobieństwa treści w tekstach (pozwala uniknąć plagiatu);
  • HTTP Status Code Checker – umożliwia analizę przekierowań oraz wykrywanie zbędnych łańcuchów w obrębie strony internetowej;
  • Google Page Speed Insights – pozwala na raportowanie wydajności strony oraz proponuje możliwości jej ulepszenia;
  • Google Ads – umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania;
  • Google Tag Manager – ułatwia zarządzanie tagami, aktualizowanie kodów śledzenia oraz jego powiązanych fragmentów w obrębie strony WWW;
  • Google Trends – pozwala na śledzenie fraz i tematów, które w ostatnim czasie zyskują na popularności;
  • Google Merchant Center – umożliwia przesyłanie danych n.t. produktów w sklepie internetowym, aby użytkownicy korzystający z Google mogli je zobaczyć.

Dział wykonawczy

Kolejny dział, któremu się przyjrzymy to dział wykonawczy. W tej dość szerokiej grupie znajdują się wszyscy wykonawcy od back-endu do front-endu. Ich zadaniem jest tworzenie stron internetowych i wszystko co z nimi związane. Nasi specjaliści oprócz ogromu wiedzy muszą jednak korzystać z odpowiednich narzędzi, dzięki którym zagmatwane linijki kodu zmieniają się w dopracowaną stronę lub sklep internetowy dla naszych Klientów. Chcesz wiedzieć, z jakich narzędzi korzystają nasi twórcy? Oto kilka z nich:

  • Laragon – środowisko programistyczne pokroju XAMPP/WAMPP, służące do pracy lokalnej (localhost), które umożliwia hostowanie serwisów na komputerze osobistym;
  • Visual Studio Code – edytor używany przez programistów do pisania kodu;
  • Git – system kontroli wersji służący do śledzenia zmian w plikach. Znacząco ułatwia pracę kilku osób nad jednym projektem, ponieważ śledzi wszelkie zmiany wprowadzone przez każdego programistę. Podczas pracy tworzona jest również kopia zapasowa, dzięki czemu zmiany można wycofać;
  • Gitlab – rozwiązanie dla firm, które pozwala na zarządzanie projektami Git-owymi. To tutaj wszyscy programiści w firmie wprowadzają zmiany dotyczące swoich projektów;
  • Node.js – środowisko uruchomieniowe Javascript, służące między innymi do kompilowania plików źródłowych JS/CSS czy generowania ikonek, czcionek, konwersji obrazów itp.;
  • Gulp – pozwala obsługiwać wyżej wymienione komendy, pełniąc rolę „menagera zadań”. W pliku tworzone są zadania, korzystające z modułów.
  • NPM (Node Package Menager) – narzędzie pozwalające na instalację wyżej wymienionych modułów z repozytoriów.

Dział kreatywny

W dziale kreatywnym mieszczą się nasi twórcy wizualni odpowiedzialni za takie projekty, jak logo i logotypy, grafiki, animacja czy obróbka zdjęć. UI designer odpowiada z kolei za dostosowanie stylistyczne całego interfejsu zaprojektowanego przez UX designera. UI designer tworzy wobec tego kompletny wygląd oraz styl strony lub sklepu internetowego, a także projektuje typografię, wygląd formularzy i przycisków oraz odpowiada za właściwy dobór zdjęć i grafik. Dzięki pracy członków działu kreatywnego serwisy, które tworzymy są przyjemne dla oka oraz wygodne w użytkowaniu dla odwiedzających. Do programów, z których korzystają nasi wizualni eksperci zaliczamy przede wszystkim te, należące do pakietu Adobe, tj.:

  • Adobe Photoshop – wykorzystywany do wizualnego projektowania stron WWW oraz do obróbki zdjęć;
  • Adobe Illustrator – program pozwalający na projektowanie grafiki wektorowej oraz ilustracji;
  • Adobe InDesign – aplikacja umożliwiająca projektowanie układów stron czy składów katalogów na potrzeby publikacji cyfrowych lub drukowanych;
  • Adobe After Effects – pozwala na tworzenie animacji oraz dodawanie wizualnych efektów specjalnych.

Dział handlowy

To już ostatni dział, o którym chcielibyśmy opowiedzieć. Tym razem nie będziemy wymieniać poszczególnych narzędzi, ale skupimy się na jednym – Pipedrive. Jest to prosta aplikacja do zarządzania sprzedażą, dzięki której handlowcy mają możliwość łatwiejszej i sprawniejszej organizacji swojej pracy. Narzędzie posiada wiele ciekawych funkcji, takich jak zarządzanie lejkiem sprzedażowym, tworzenie raportów czy prognozowanie sprzedaży. Wszystkie te funkcjonalności pozwalają na przyjrzenie się stosowanemu sposobowi sprzedaży oraz wprowadzenie wartościowych zmian, które pomogą osiągnąć wyznaczone cele.

Oprócz tego, ogromnym plusem Pipedrive, jest także możliwość integracji aplikacji z innymi narzędziami, takimi jak Google Apps czy Dysk Google, a nawet z pocztą e-mail. Dlaczego jest to tak istotne? Integracja poszczególnych narzędzi pozwala m.in. na korzystanie z poczty Google w obrębie Pipedrive, synchronizację kontaktów i płynne zarządzanie dokumentacją wyłącznie za pośrednictwem jednego narzędzia oraz kilku kliknięć w jego obrębie. To z kolei oznaczna oszczędność czasu oraz zdecydowane ułatwienie organizacji.

Bardzo ważną zaletą Pipedrive jest również bezpieczeństwo. Aplikacja gwarantuje przechowywanie danych każdej firmy w odrębnej bazie danych, a także ich pełną ochronę i szyfrowanie. Stale wykonywane są kopie zapasowe oraz kopie kopii zapasowych, czego potwierdzeniem jest certyfikat SOC 2. Narzędzie zdecydowanie usprawnia pracę handlowców, a dodatkowo sprawia, że nie musimy martwić się o utracenie lub wyciek najważniejszych danych należących do nas i naszych Klientów.

Co wpływa na naszą produktywność?

Oprócz narzędzi, pomagających w wykonywaniu codziennych zadań i obowiązków nasi pracownicy mają swoje indywidualne sposoby na radzenie sobie z organizacją czasu pracy. Wielu z nich decyduje się na takie metody jak Pomodoro. Jest to prosta technika, która polega na stworzenie listy zadań do wykonania i ustawienie czasomierza na 25 minut. Bardzo istotne jest również wyłączenie wszelkich rozpraszaczy, aby poświęcić 100% koncentracji na wykonanie zadań zapisanych na liście. Po zakończeniu czasu pracy, wyłączamy czasomierz i robimy 5 minut przerwy. Jako pracownicy biurowi najczęściej poświęcamy tę chwilę na minimalną aktywność fizyczną, taką jak spacer czy krótkie rozciąganie. Warto również wydzielić sobie czas na dłuższą przerwę w połowie dnia pracy, którą przeznaczymy na posiłek.

Doskonalenie techniki Pomodoro wymaga jednak praktyki, pomimo tego, że brzmi dość banalnie. Najtrudniejsze do przezwyciężenia jest uleganie rozpraszaczom oraz przechodzenie do kolejnych zadań przed zakończeniem poprzednich. Jednak nasi pracownicy, stosujący tę metodę potrafią już doskonale zarządzać swoim czasem, dzięki czemu nie mają problemu z koncentracją, a w wyznaczonych chwilach odpoczynku pozwalają sobie na odświeżenie umysłu. Takie „sesje” zazwyczaj powtarzane są 2 lub 3 razy w ciągu dnia, co zauważalnie wpływa na produktywność. Dzięki temu nasza praca jest jeszcze bardziej efektywna.

Co chcielibyśmy przekazać poprzez ten artykuł? Świadomość, że bez odpowiednich narzędzi nie bylibyśmy w stanie tworzyć takich projektów, jak z ich pomocą. Za sprawą specjalistycznych programów i naszych umiejętności jesteśmy w stanie osiągać swoje cele, które w połączeniu z zadowolonymi Klientami dają ogromną satysfakcję. Jeśli chcesz dołączyć do grona naszych szczęśliwych Klientów, skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie w pełni spersonalizowaną ofertę!

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   8
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF sp. z o.o. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.