Blog

5 książek o marketingu internetowym, które musisz przeczytać!

Autor:  Oliwia Wachowska
11.05.2022
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   2
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Marketing to termin, który świat biznesu zagarnął pod swoje skrzydła wiele lat temu, rozpowszechniając go i nadając mu ponadczasowe znaczenie. Większość osób współczesny marketing kojarzy z reklamą, szczególnie tą nachalną, której nieodłącznym celem jest zwiększenie zysków oraz sprzedaży, albo przeciwnie – jedynie generowanie niezwracających się kosztów. Ciężko byłoby jednak określić działania, przynoszące tego typu skutki dobrym marketingiem. Wbrew pozorom marketing nie powinien być kojarzony z krzyczącymi bilbordami, wyskakującymi z szafy okazjami czy promocjami, które tak naprawdę nie przynoszą nikomu zysku. Jak wobec tego wytłumaczyć to popularne, a jednak enigmatyczne pojęcie? Naszym zdaniem Peter Ducker zwany przez wielu „guru zarządzania”, doskonale ujął jednym zdaniem kwintesencję marketingu mówiąc, że „celem marketingu jest sprawić, żeby samo sprzedawanie nie było potrzebne”. Ten dobry, skuteczny marketing jest bowiem składową rozbudowanych przygotowań oraz analiz, których celem jest przede wszystkim odpowiednie poznanie swojego potencjalnego Klienta oraz zaproponowanie mu dokładnie tego, czego potrzebuje. W ten sposób zyska zarówno on, jak i Twoja marka.

Okazuje się jednak, że samo zgłębianie potrzeb konsumentów nie wystarczy. Marketing jest jak rzeka – jego filozofia stale się zmienia, testując, eliminując i wdrażając coraz to nowsze rozwiązania. Zachodzących zmian i stałych, sprawdzonych przez lata standardów nie sposób opisać jednym zdaniem. Właśnie dlatego sięgniemy dzisiaj do naszej biblioteczki i podzielimy się z Tobą najciekawszymi i najbardziej pomocnymi według nas książkami o marketingu, które nie tylko wyjaśnią Ci jego definicje, ale przede wszystkim pozwolą zauważyć określone mechanizmy oraz wdrożyć je w realia własnej firmy. Książki o marketingu pomogą Ci także wykształcić krytyczne myślenie, a także zauważyć dlaczego jedne działania przynoszą pożądane rezultaty, a inne wręcz przeciwnie. Dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem lub chcesz wskoczyć na wyższy poziom? Ten artykuł pomoże Ci pogłębić wiedzę oraz w przyjemny sposób wprowadzi Cię w świat marketingu. Chcesz rozwinąć swoją działalność, prześcignąć konkurencję i zwiększyć sprzedaż? W zestawieniu staraliśmy się zawrzeć publikacje na różnym poziomie, skupiające się na odrębnych gałęziach marketingu, dzięki czemu w zależności od tego czego szukasz, z pewnością znajdziesz coś dla siebie! Zapraszamy do lektury i mamy nadzieję, że nasze typy przypadną Ci do gustu.

W artykule znajdziesz nasze subiektywne propozycje książek:

  1. O działalności w mediach społecznościowych;
  2. O tworzeniu wartościowych tekstów;
  3. O świadomym targetowaniu;
  4. O kierowaniu zespołem;
  5. O web designie;

O działalności w mediach społecznościowych

„Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę” – Jason Falls i Erik Deckers

Doskonała książka dla wszystkich tych, którzy tworzą własną markę lub chcą zająć się marketingiem profesjonalnie. Sami autorzy powiązani są z firmami zajmującymi się marketingiem, a więc w treści możesz się spodziewać solidnej dawki życiowych przykładów oraz ciekawych, sprawdzonych technik. Lektura krok po kroku tłumaczy od czego zacząć kreowanie swojego wizerunku w sieci, co zrobić aby na tym zyskać i czego nie robić, jeśli nie chcemy stracić swojej pozycji, a oprócz tego przedstawia statystyki oraz niezbite fakty n.t. branży, które bez wątpienia przydadzą się na Twojej drodze rozwoju. Jeżeli zatem marzysz o wartościowym, popartym doświadczeniem poradniku kreowania swojej marki i pozyskiwania Klientów – książka Jasona Falls’a i Erika Deckers’a okaże się strzałem w dziesiątkę!

Oto przykładowe zagadnienia, które znajdziesz w książce:

  • Modele zarządzania mediami społecznościowymi;
  • Podniesienie liczby potencjalnych klientów i poprawa wyników sprzedaży;
  • Dzisiejszy konsument jest inny. Za to Ty jesteś dinozaurem;
  • Pięć sposobów zmiany swojego nastawienia, które gwarantują sukces w marketingu społecznościowym (z jednym zastrzeżeniem);
  • Jak mierzyć wyniki sprzedaży?

O tworzeniu wartościowych tekstów

„Biblia Copywritingu” – Dariusz Puzyrkiewicz

Książka, którą powinien przeczytać każdy copywriter (najlepiej na początku swojej przygody z tworzeniem treści). Tym razem publikacja polskiego twórcy który pisze niesamowite, skuteczne teksty od kilkunastu lat pomagając firmom w zwiększeniu sprzedaży oraz lepszym zrozumieniu potrzeb klienta. Oprócz tego Dariusz jest autorem kursów internetowych, a także prowadzi szkolenia dla osób, które chcą trafniej dobierać słowa. Szkolił pracowników takich firm, jak: Netia czy Mercedes Benz, a z jego porad korzysta znakomita większość rodzimych copywriterów. Sama książka jest skarbnicą bezcennych informacji o tym „jak pisać perswazyjnie i nie zgubić się po drodze”, a także pomoże Ci uzyskać niezbędną wiarę w siebie, w markę i w produkt. Książkę powinni przeczytać jednak nie tylko copywriterzy, ale również blogerzy, którzy przecież także reklamują i „sprzedają” swoją markę osobistą.

Kilka zagadnień, które czekają na Ciebie w tej niemal 200 stronicowej lekturze:

  • Cztery poziomy potrzeb klienta;
  • Obietnica – więź z klientem;
  • Koszty utraconych korzyści;
  • Interaktywna struktura tekstu;
  • Zacznij rozmawiać zamiast sprzedawać.

O świadomym targetowaniu

„Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa” – Seth Godin

Seth Godin to autor światowych bestsellerów z zakresu marketingu, tekstów, ukazujących się na łamach Forbes, Wall Street Journal czy Business Week oraz twórca najbardziej poczytnego bloga na świecie. Brzmi obiecująco prawda? Książka, którą chcemy polecić pokazuje niebanalne podejście do marketingu i sugeruje świeży, skuteczny sposób targetowania skierowany nie na odbiorcę masowego, ale na konkretnego klienta. ”Godin twierdzi, że wpychanie nas wszystkich w uniwersalny szablon „normalności”, by sprzedać więcej śmieciowych produktów masom, jest zarówno nieefektywne, jak i złe. Okazją naszych czasów jest możliwość wspierania dziwnych, sprzedawania dziwnym i stania się dziwnym.” Książka jest bardzo przyjemna, ma dający do myślenia, nieco filozoficzny przekaz i bez trudu można ją „wchłonąć” w trakcie podróży czy podczas wolnego weekendu.

Zobacz tylko, jakie ciekawe tematy przygotował dla swoich czytelników Seth Godin:

  • Rynek masowy na nowo definiuje normalność;
  • Śmierć mediów masowych następuje na Twoich oczach;
  • Historyczny trend masowy a współczesne odchylenie ku dziwactwu;
  • Kultura cyfrowa nie rzuca cienia, a daje światło (weźmy choćby internet);
  • Harry Potter i skonfliktowane masy.

O kierowaniu zespołem

„Ekstremalne Przywództwo” – Jocko Willink i Leif Babin

Kolejna ciekawa, niebanalna pozycja, tym razem szczególnie przydatna dla menadżerów, kierowników, dyrektorów i wszystkich innych, których praca polega na zarządzaniu zespołem specjalistów. Co ciekawe, autorami publikacji są byli komandosi z elitarnej jednostki Navy Seals, którzy o przydzielaniu zadań i kierowaniu drużyną wiedzą chyba wszystko. Nie brakuje tutaj wobec tego porównań do misji specjalnych czy walki. Nie są to jednak puste, coachingowe opowiastki wyssane z palca, ale autentyczne historie, które jak się okazuje, mają doskonałe przełożenie do świata biznesu. „Ekstremalne Przywództwo” to książka dla wszystkich tych, którzy chcą zaczerpnąć wiedzy na temat zarządzania zespołem, poznać wady i zalety określonych rozwiązań, a także dowiedzieć się jaką taktykę obrać, aby odnieść sukces.

W książce nie zabrakło takich tematów, jak:

  • Nie ma złych zespołów, tylko źli dowódcy;
  • Kontrolowanie ego;
  • Ustalanie priorytetów i wykonywanie;
  • Zdecentralizowane dowodzenie;
  • Decyzyjność pośród niepewności.

O web designie

“Projektowanie doświadczeń” – Igor Gałązkiewicz

Książka dla wszystkich tych, którzy chcą wybić swój produkt ponad konkurencję, dzięki budowaniu doświadczeń konsumenta. Doskonała pozycja dla UX i UI designerów czy grafików, z której można nauczyć się m.in. krytycznego myślenia w stosunku do produktu, a także bardziej subtelnego podejścia do promowania swojej marki. Spotkaliśmy się również ze stwierdzeniem, że jest to obowiązkowa pozycja dla firm, które chcą nauczyć się „sprzedawania wrażeń” i musimy przyznać, że jest w tym dużo prawdy. Książka podzielona jest na trzy części: „kurz”, symbolizujący tradycyjne wartości, „kosmos”, który jest alegorią nowych technologii oraz „kaszmir”, skupiający się na jakości wykonania oraz luksusie, jako wartości produktu. Nie brakuje tutaj ciekawych, dających do myślenia przykładów z różnych dziedzin, dzięki czemu każda firma, bez względu na przedmiot działalności, bez problemu wyciągnie część wiedzy przydatnej dla siebie.

Oto kilka kwestii, poruszonych w książce:

  • Architektura zmysłów/Aēsop;
  • Mniej znaczy więcej, czyli selekcja ratuje percepcję;
  • Moda skacze w dal, sport ściga się ze stylem, a technologia z doświadczeniem;
  • Konstruowanie rzeczywistości wyobrażonej;
  • Nowy kanon, stare zasady.

książki o marketingu

Czytanie książek nie musi być obowiązkiem

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wiele osób może stronić od czytania książek, tym bardziej w celu zgłębiania wiedzy. Dla części z nas książki są w końcu rozrywką, ucieczką od codzienności. Wybrane przez nas pozycje nie są jednak jedynie podręcznikami do nauki, ale też ciekawymi historiami, wypełnionymi anegdotami i obfitującymi we wskazówki dla wszystkich tych, których fascynują zagadnienia związane z marketingiem. Wystarczy spojrzeć na przykłady tematów, które zawarte są w spisach treści poszczególnych książek, a od razu można zobaczyć, jak nieszablonowe podejście do tematu mają ich autorzy.

Jeżeli zatem chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat prowadzenia własnej marki, promowania innych marek czy rozwoju w konkretnej dziedzinie – sięgnij po interesującą pozycję z naszej listy! Gwarantujemy, że nie będziesz rozczarowany, a wiedza, którą przyswoisz w wyjątkowo przyjemny sposób zostanie w Twojej głowie na zawsze i przyda się również w codziennym życiu.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   2
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF sp. z o.o. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.