Blog

Praktyka idealnego CTA. Wzywaj do działania w sposób efektywny i skuteczny

Autor:  Patrycja Pałka
25.08.2021
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   1
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak napisać idealne wezwanie do działania, które przyciągnie uwagę docelowych odbiorców, poinformuje ich o korzyściach i zwiększy liczbę konwersji - ten artykuł został napisany z myślą o Tobie.
Nie wszystkie wezwania do działania są sobie równe. Większość posiadaczy stron internetowych niestety używa ich źle, w niewłaściwy sposób angażując swoich odbiorców, a spora część przedsiębiorców działających w przestrzeni on-line – co gorsza – nie używa CTA wcale.
Według Small Biz Trends w przypadku 70% witryn małych firm brakuje wezwania do działania.

W czym więc tak naprawdę istnieje największy problem?
Przede wszystkim we wciąż niedocenianym potencjale CTA .

Nadszedł czas, aby skupić się na prostych i skutecznych przekazach, które zwiększą konwersję i korzyści płynące z prowadzenia działalności w internetowych kanałach sprzedażowych.

Warto również zwrócić uwagę na to, że napisanie efektywnego CTA, które zachęci odwiedzających do podjęcia właściwych działań, nie jest łatwym zadaniem. Rozwijanie poczucia pilności w porównaniu z natarczywością dzieli bardzo cienka linia.
Warto więc nauczyć się balansować na granicy tak, aby było ono z korzyścią dla obu stron.

1. Dlaczego nie warto bać się słowa „bezpłatny”
Na rynku funkcjonuje przeświadczenie, że bezpłatne profity są nieefektywne.
Sukces polega jednak na tym, że bezpłatna usługa efektywnie buduje zaufanie i przywiązanie marki, a w takie sytuacji (w następnych etapach) zachęcenie do usług płatnych jest już znacznie łatwiejsze.
Ważne jest, aby przeprowadzić odwiedzających strony przez każdy etap procesu zakupowego, a taki krok, w którym klient może zyskać coś bezpłatnie, jest świetnym początkiem.
Pomaga to dokładnie zidentyfikować skuteczność i potrzebę, z jaką klient przybywa, co z kolei przekłada się na wzrost współczynnika konwersji.

Praktyka nr 2: Wezwanie do działania zorientowane na korzyści
Twoje wezwanie do działania musi przynosić klientowi korzyść, w przeciwnym razie ucierpi współczynnik klikalności.

Ale o co dokładnie chodzi?

Internet jest napędzany głównie treścią. Zanim Google zaczęło wprowadzać aktualizacje algorytmów, wiele osób nie przejmowało się zbytnio jakością artykułów, postów na blogu, filmów, darmowego e-booka, czy innymi treściami.
Dziś już wygląda to całkiem inaczej i dokładnie tak samo jest w przypadku CTA.

Ludzie bardzo chętnie szukają najbardziej efektywnych odpowiedzi na zapytania, a dostęp do wyczerpującej informacji jest największą korzyścią.
Dlatego, kiedy dasz wyraźny sygnał o wartości, jaka kryje się pod przyciskiem CTA, możesz spodziewać się znacznie większego zainteresowania, niż w przypadku „suchej” nic nieznaczącej informacji.

Praktyka nr 3 Miejsce i kolor mają znaczenie
Umiejscowienie i kolor przycisków CTA są równie ważne, co sama treść komunikatu.
Biorąc pod uwagę aktualne trendy, trudno jest jednak jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaki konkretnie kolor powinno mieć CTA i gdzie powinno zostać umieszczone?

Często, w toku naszej pracy odkrywamy, że umieszczenie pola zgody na dole strony działa najlepiej, podczas gdy w innych sytuacjach uzyskujemy więcej konwersji, gdy przycisk znajduje się po prawej stronie, na górze pola akceptacji. Wszystko jest jednak do zbadania i oszacowania. Obserwacja zachowań użytkowników pozwoli na dokładne określenie efektywności rozmieszczenia pól CTA, co pomoże zdobyć znacznie wyższy poziom konwersji.

W przypadku koloru efektywnego CTA, podstawą jest aby kontrastował on z głównym motywem kolorystycznym strony. Pozwoli to na szybkie zwrócenie uwagi użytkownika i uniknięcie wielu problemów, jakimi może być na przykład rezygnacja z dalszej interakcji.

Praktyka nr 4 Tu i teraz! Czyli o natychmiastowej gratyfikacji
Nikt z nas nie lubi czekać. Na nic. Nie znosimy kolejek, numerków i „poczekajek w słuchawce telefonu podczas rejestracji do lekarza. Dokładnie tak samo jest w przestrzeni Internetu, gdzie użytkownik z założenia chce załatwić wszystko na już.

Więc zadowolenie Twojego klienta to najważniejszy powód, dla którego prowadzisz działalność, a natychmiastowa gratyfikacja jest przeciwieństwem gratyfikacji opóźnionej (której Twoi klienci nie znoszą, uwierz nam :)), która z kolei oddala nas od zadowolenia użytkownika. Co gorsza, wraz zadowoleniem odchodzi zaufanie, przywiązanie i zarobki.

Każdy klient, który pojawia się na Twojej stronie, przychodzi z zapytaniem: „Czy będę maksymalnie zadowolony z zakupu tego produktu (lub zapisania się do newslettera)?”

Co ciekawe, w prawie każdym innym kontekście życia, opóźniona gratyfikacja jest kluczem do sukcesu. Cenimy rzeczy, na które musimy pracować i na które czekamy. Jeśli jednak chodzi o przekonanie ludzi do podjęcia działań w Internecie, zwłaszcza gdy sprzedajesz produkt cyfrowy (np. Ebook lub oprogramowanie), nawet niewielkie opóźnienie w zapewnieniu tego, czego klienta chce, wpłynie negatywnie na współczynnik konwersji.

Internet jest przestrzenią wirtualną, w której każdemu z nas dość trudno jest komuś zaufać.
Według Traffic Maven dzisiejsi konsumenci są coraz bardziej przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji”. Chcą natychmiastowej nagrody.

Czy jest w tym coś dziwnego?

Absolutnie nic. Każdy z nas, mniej lub bardziej wabiony wizją „bezproblemowych, szybkich i wygodnych zakupów przez Internet” oczekuje po prostu tego, co jest mu oferowane.

Dlatego w przypadku CTA warto jest stosować wezwania do działania, które gwarantują otrzymanie korzyści teraz:

Pobierz teraz
Kup teraz

Taktyka nr 5: Wzbudzanie ciekawości
Skuteczne wzbudzenie, wykorzystanie i przekierowanie ciekawości to bardzo skuteczna droga do zwiększenia sprzedaży.

Ciekawość to chęć poznania czegoś.

Jeśli wezwanie do działania stworzone jest w taki sposób, aby wzbudzić w potencjalnych klientach chęć dowiedzenia się, co jest po drugiej stronie CTA, będą oni znacznie bardziej skłonni do klikania (zapewniając pożądaną konwersję).

Im ciekawsze CTA, tym większa sprzedaż.

Idealne wezwanie do działania ma na celu nakłonić użytkownika do działania – proste, prawda? Jak się jednak okazuje, nie jest to aż tak łatwe, jak się nam wszystkim wydaje, nie zmienia to jednak faktu, że niezwykle opłacalne.

W rzeczywistości, w której dla przedsiębiorcy każde kliknięcie jest na wagę złota, warto poświęcić temu tematowi chwilę – zwłaszcza że raz opracowane CTA , potrafi zapewnić wielokrotne zyski.

W naszej agencji marketingowej dbamy nie tylko o funkcjonalność stron internetowych, ale także o ich efektywność.
Jeśli potrzebujesz CTA, które wskrzesi Twój biznes – napisz. Doskonale zdajemy sobie sprawę ze skutecznego wezwania do działania i umiemy tę wiedzę wykorzystać w praktyce.

Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   1
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze