Blog
Najnowsze zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google.
Zmiany w działaniu wyszukiwarki Google są naturalne i wynikają bezpośrednio z ciągłego udoskonalania algorytmu. 24 sierpnia na blogu Google pojawiła się świeża informacja na temat wdrożenia aktualizacji, mającej na celu zmianę sposobu generowania tytułów stron internetowych wyświetlanych w SERP (ang. Search Engine Results Page, czyli – tłumacząc dosłownie – strona wyników wyszukiwania). Na takiej liście możemy zobaczyć zarówno płatne wyniki wyszukiwania, jak i organiczne, czyli te na których pozycję mają wpływ różnego rodzaju działania zakresu SEO.
Dlaczego zmiany w algorytmie Google są potrzebne?
Jakiś czas temu Google wprowadziło nowy system generowania tytułów dla stron internetowych. Przed tą aktualizacją były one dostosowywane do zapytań wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę i warunkowane przez tagi zawarte w kodzie źródłowym. Obecny system ma pomóc w tworzeniu tytułów, dużo lepiej dopasowanych do treści strony oraz niewarunkowanych konkretnym zapytaniem.
Decyzja o zmianie została podjęta w oparciu o obecność niepoprawnie dopasowanych meta tytułów. Najczęstszymi nieprawidłowościami okazały się:
- zbyt długie meta tytuły,
- tytuły, zawierające zbyt duże ilości słów kluczowych,
- brak meta tytułów stron lub umieszczanie tylko jednego tytułu dla każdej podstrony.
Od tej pory na meta tytuły będą wpływać również te teksty, które twórca strony uwydatnił na danej stronie, tzn. wszelkie nagłówki, czy po prostu treści w większym rozmiarze, rzucające się w oczy użytkownikom. Oprócz tego brane pod uwagę mogą być również inne teksty zawarte na stronie oraz te, które zostały wyszczególnione w linkach.
Czy znaczniki HTML przestaną być ważne dla pozycji strony?
Niekoniecznie! Google informuje, że najważniejsza rada jaką może przekazać właścicielom stron pozostaje niezmienna – warto przywiązywać jak największą dbałość do zawartości kodu źródłowego strony.
Nie będziemy musieli wobec tego wywracać wszystkiego do góry nogami. Wystarczy skupić większą uwagę na jakości znaczników w kodzie źródłowym, a dodatkowo zadbać o odpowiednie wyszczególnienie konkretnych treści na naszej stronie internetowej. Cała aktualizacja ma bowiem na celu tworzenie bardziej czytelnych i przystępnych tytułów stron, które będą znacznie lepiej odbierane przez użytkowników.
Czy Twoja opinia ma wpływ na zmiany w algorytmie Google?
Od momentu wdrożenia nowego systemu, Google stale zbiera opinie, mogące przyczynić się do jego jeszcze lepszego funkcjonowania. W oparciu o przykłady tytułów, które ze względu na wprowadzenie aktualizacji nie mają sensu – Google zapewnia, że zostaną wprowadzone kolejne udoskonalenia, podnoszące ich jakość. Jeśli zatem zauważysz zmiany współczynnika klikalności w wynikach wyszukiwania, jest ogromna szansa, że powodem jest najnowsza aktualizacja algorytmu.
Jeżeli natomiast potrzebujesz pomocy w prowadzeniu marketingu swojej strony internetowej – skontaktuj się z nami! Z naszą pomocą, żadne zmiany nie będą straszne Twojej firmie!
Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!
Komentarze