Blog

Chcesz uruchomić sklep online? Sprawdź, czy warto wybrać dropshipping

Autor:  IBIF
12.12.2022
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   3
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Raz na jakiś czas lub częściej odwiedzasz sklepy online? Możliwe więc, że już nawet nie zauważasz, jak niewiele wysiłku wymagają zakupy w sieci. Tymczasem nie musisz nawet opuszczać czterech ścian swojego domu lub mieszkania. Wystarczy kilka kliknięć, około 3 dni czekania i wymarzone produkty znajdą się pod Twoim dachem.

Nie tylko zakupy online są mniej angażujące niż stacjonarne. Podobnie jest w przypadku otwarcia sklepu internetowego zamiast stacjonarnego.

Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy otwarcie własnej witryny online z produktami to dobry pomysł, zapoznaj się z naszym artykułem. Przedstawiamy w nim jeden z najprostszych modeli biznesowych, jakim jest dropshipping.

Spis treści:

  1. Na czym polega dropshipping?
  2. Kiedy warto zdecydować się na sprzedaż w modelu dropshipppingu?
  3. Jakie są zalety modelu dropshippingu?
  4. Jakie są wady dropshippingu?

Na czym polega dropshipping?

Dropshipping to model wykorzystywany podczas sprzedaży przez internet. Decydując się na ten sposób działania w sieci, podpisujesz umowę z hurtownią posiadającą interesujący Cię asortyment. Nie oferujesz samodzielnie wyprodukowanych produktów ani też nie inwestujesz swoich oszczędności w zakup artykułów proponowanych klientom. Hurtownia przekazuje Ci zarówno dane dotyczące stanów magazynowych, jak i opisy produktów i ich fotografie.

Aby rozpocząć działania w modelu dropshippingu, teoretycznie wystarczy:

  • wybór oferty konkretnej hurtowni,
  • podpisanie umowy,
  • stworzenie miejsca w sieci do sprzedaży artykułów,
  • integracja sklepu online z hurtownią.

Nie kupujesz produktów, nie zajmują więc one miejsca w Twoim domu lub magazynie. Nie obawiasz się też, że nie sprzedasz jakichkolwiek artykułów. W związku z tym finansowe ryzyko można uznać za znikome.

Twój cel jako osoby, która zdecydowała się na wypróbowanie modelu dropshippingu, to sprzedaż produktów. Jesteś pośrednikiem między hurtownią a klientem – właśnie to pośrednictwo stanowi źródło Twoich zarobków.

W jaki sposób może przebiegać realizacja zamówienia w modelu dropshippingu? Istnieją dwie możliwości:

  1. Zamówienie klienta zostaje automatycznie przekazane do hurtowni, której pracownicy kompletują produkty i wysyłają je do klienta.
  2. Jako osoba współpracująca z hurtownią zamawiasz w niej ręcznie produkty kupione przez klienta i podajesz adres wysyłki.

Kiedy warto zdecydować się na sprzedaż w modelu dropshipppingu?

Sprzedaż w modelu dropshippingu ma sporo zalet. Przede wszystkim nie musisz inwestować w nią ogromnej sumy pieniędzy. Nie oznacza to jednak, że dropshipping zawsze będzie dobrym sposobem na zyskowną działalność w internecie. Zanim zdecydujesz się na prowadzenie sklepu online w omawianym modelu biznesowym, odpowiedz sobie na 2 ważne pytania:

  • Dlaczego konsument miałby zamówić produkty w Twoim sklepie online, a nie wmjakimkolwiek innym?
  • W jaki sposób przekonać klientów do zakupów w sklepie internetowym?

Są to typowe pytania dotyczące sprzedaży – dziedziny, którą w praktyce zajmuje się osoba podejmująca współpracę w modelu dropshippingu. Konkurencja między osobami współpracującymi z identyczną hurtownią jest bardzo duża. Dlatego odpowiedzi na powyższe pytania są trudne i wymagają dłuższej refleksji.

Twoją przewagą konkurencyjną, a zarazem odpowiedzią na przywołane pytania mogą być umiejętności – dotyczące budowania zaangażowanej społeczności w social mediach, pozycjonowania witryny lub tworzenia kampanii Google Ads.

Potrafisz zbudować pokaźną liczbę subskrybentów newslettera, projektować e-maile sprzedażowe lub angażować osoby z pomocą postów publikowanych w social mediach? Możliwe więc, że sprzedaż w modelu dropshippingu sprawdzi się w Twoim przypadku.

Umiesz przyciągnąć klientów do swojego sklepu online za pomocą działań SEO lub kampanii Google Ads? Wiesz, jakie kolejne czynności będą potrzebne, by Twoja witryna prześcignęła konkurencję w rankingu Google? Dropshipping będzie więc warty przemyślenia w Twojej sytuacji.

Omawiany model biznesowy może okazać się też dobrym wyborem, jeśli wokół Twoich działań w sieci – w social mediach czy na blogu – zgromadziła się pokaźna grupa osób. Odbiorcy treści, szczególnie zaangażowani, stanowią grupę potencjalnych nabywców oferowanych przez Ciebie produktów. Możesz na przykład prowadzić profil, na którym przedstawiasz makijażowe metamorfozy i udało Ci się zebrać 100 tysięcy osób zainteresowanych Twoimi postami. W takim przypadku sprzedaż kosmetyków do makijażu w ramach dropshippingu może okazać się dobrym pomysłem.

 

Jakie są zalety modelu dropshippingu?

Na sprzedaż w omawianym modelu warto się zdecydować w przypadku posiadania umiejętności w zakresie pozycjonowania lub tworzenia kampanii Google Ads. Dropshipping będzie też właściwym wyborem dla osób, które skupiły wokół swoich działań na Instagramie, Youtubie czy Tik-Toku ogromną społeczność. Wiesz już, jakie okoliczności sprzyjają wyborowi modelu dropshippingu. Czas na poznanie podstawowych zalet tego sposobu działania.

Brak konieczności zakupu produktów

Współpracując z hurtownią i oferując proponowane w niej produkty, nie inwestujesz w zakup artykułów. Nie ponosisz też ryzyka związanego z tym, że jakikolwiek produkt nie zostanie sprzedany. Nie kupujesz artykułów z wyprzedzeniem, więc nie muszą one czekać w magazynie, aż ktoś je zamówi.

Prosta metoda na szybkie rozpoczęcie sprzedaży

Dropshipping to jeden z najszybszych i najprostszych sposobów na rozpoczęcie działalności w internecie. Wystarczy, że założysz sklep online lub konto Allegro i określisz warunki współpracy z hurtownią. Ominą Cię wszelkie procesy logistyczne, poszukiwanie przestrzeni służącej do przechowania produktów oraz zatrudnianie pracowników.

Finansowe oszczędności

Decydując się na współpracę w modelu dropshippingu, oszczędzasz na wielu płaszczyznach. Jedne oszczędności wiążą się z tym, że nie musisz zatrudniać pracowników do obsługi magazynu. Inne zaś dotyczą braku konieczności wynajęcia powierzchni magazynowej. Nie ponosisz kosztów obejmujących zakup towaru, wypłaty dla pracowników oraz wynajem magazynu.

Zalet, które wynikają ze współpracy w ramach dropshippingu, można oczywiście wymienić znaczniej więcej. Te przedstawione powyżej należą do tych ważniejszych.

Jakie są wady dropshippingu?

Świat nie jest idealny. Trudno więc spodziewać się, że jakikolwiek model biznesowy będzie
cechował się wyłącznie zaletami. Aby uniknąć rozczarowań związanych z działaniem wybranego
modelu, warto poznać jego wady. Poniżej przedstawiamy największe mankamenty dropshippingu.

Ogromna konkurencja

Jedna z najważniejszych wad dropshippingu wiąże się z konkurencją. Dropshipping jako prosty model biznesowy przyciąga mnóstwo osób. Dlatego sprzedawców oferujących podobne produkty i współpracujących z identycznymi hurtowniami jest bardzo wielu. Trudno zdobyć uwagę klientów, sprzedając te same produkty co wszyscy. Nie obędzie się więc bez odpowiednich działań marketingowych – opracowania, a następnie prowadzenia spójnej komunikacji z klientami w social mediach, tworzenia intrygujących artykułów na bloga, pozycjonowania czy projektowania kampanii Google Ads.

Brak podglądu produktu i nadzoru nad wysyłką

Sprzedając artykuły w modelu dropshippingu, prawdopodobnie nie zobaczysz oferowanych przez siebie produktów. Nie będziesz też mieć wpływu na to, w jaki sposób zostaną one zapakowane i zabezpieczone przed uszkodzeniem. Dlatego warto zdobyć jak najwięcej informacji dotyczących danej hurtowni i poznać opinie współpracujących z nią osób.

Konieczność dopasowania się do warunków hurtowni

Sprzedaż w modelu dropshippingu wymaga ścisłej współpracy z hurtownią. Często sprzedawca jest mocno uzależniony od zaproponowanych przez nią warunków. Nie może zupełnie samodzielnie ustalać cen produktów ani też w pełni odpowiadać za czas ich wysyłki i pakowanie.

Wybierając sprzedaż w omawianym modelu, musisz zadbać przede wszystkim o promocję sklepu online. To od tego działania zależy bowiem powodzenie Twojej witryny lub jego brak. Jeśli nie jesteś specjalistą w kwestii marketingu, zapraszamy do skorzystania z usług naszej agencji. Eksperci z IBIF zarówno stworzą sklep internetowy, jak i zajmą się pozyskaniem jego klientów za pomocą pozycjonowania, kampanii Google Ads i innych działań reklamowych.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   3
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.