Blog

Przewodnik w 6 krokach. Biznesowa strona Twojej firmy na Facebooku. Jak to zrobić?

Autor:  Patrycja Pałka
09.08.2021
Oceń wpis:
średnia ocen:   0/5 - liczba głosów:   0
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Dziś, kiedy nie tylko ze względu na postęp technologii, ale i okoliczności, jakie determinują współczesne realia, większość spraw życie codziennego przeniosła się do przestrzeni Internetu. Siłą rzeczy więc nasz biznes także powinien efektywnie funkcjonować w świecie on-line.

Warto zwrócić w takiej sytuacji szczególną uwagę na rolę i znaczenie mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, czy Pinterest na przestrzeni lat ewoluowały, stając się narzędziem biznesowym, które śmiało zaliczyć można do niezbędnika świadomego przedsiębiorcy.
Jednak samo posiadanie konta w mediach społecznościowych nie gwarantuje sukcesu. Aby móc zarabiać, trzeba efektywnie działać.

W dzisiejszym artykule przedstawimy Wam sposoby na skuteczną stronę biznesową na Facebooku, dzięki której możecie w dość intuicyjny sposób poprawić konwersję, dotrzeć do nowych klientów, czy zwiększyć sprzedaż.

Zakładanie firmowych stron Facebooka jest bezpłatne, co oznacza, że ​​nie trzeba z góry inwestować, aby firma zaistniała… jeśli to Was nie przekonuje, to mam jeszcze kilka asów w rękawie.

Z liczbą 1,82 miliarda aktywnych użytkowników dziennie, Facebook jest jedną z najpotężniejszych platform mediów społecznościowych na świecie. Co ciekawe, aż 17% użytkowników twierdzi, że głównym powodem korzystania z aplikacji jest obserwowanie marek lub firm, a 78% Amerykanów deklaruje, że wiele produktów, z których korzysta, odkryło właśnie dzięki Facebookowi.

Facebook oferuje firmom nowe i ciekawe sposoby na łączenie się z odbiorcami, promowanie i sprzedawania produktów oraz poprawę widoczności marki w Internecie. Możliwość dodania funkcji zakupów, takich jak Facebook Marketplace, może być również z powodzeniem wykorzystana do poprawy wyników konwersji online.

Oczywiście biorąc pod uwagę liczbę kont firmowych, jakie do tej pory powstały na platformie (140 milionami !!!), można pomyśleć, że konkurencja jest wysoka i delikatnie się przestraszyć.
Jednak odpowiednia taktyka, realizacja i indywidualne podejście mogą pomóc w stworzeniu strony biznesowej na Facebooku, która zapewnia dochody dla firmy, gwarantując przy tym skuteczny sposób na odkrywanie zupełne nowych obszarów rynku.

Zacznijmy jednak od początku…

Co to jest strona biznesowa na Facebooku?
Strona firmy na Facebooku to samodzielna strona, która umożliwia promowanie firmy na jednej z największych platform społecznościowych na świecie.

Różni się ona od stron osobistych, ponieważ reprezentuje stricte firmę lub markę. Oznacza to więc, że zawartość strony biznesowej na Facebooku musi być skoncentrowana na marce, charakteryzować się profesjonalizmem i nie generować „kwestii osobistych”.

Profesjonalna strona biznesowa na Facebooku pozwoli Ci udostępniać treści branżowe, odpowiadać klientom, prowadzić rozmowy ze swoimi obserwatorami i promować produkty lub usługi, które oferujesz. Dzięki niej możesz zaprosić inne osoby do „polubienia”, a także zarządzania jej zasobami.

Co najważniejsze, strony biznesowe pozwalają na tworzenie i wyświetlanie płatnych reklam, w celu promowania marki i jej produktów.

Dlaczego zatem powinieneś utworzyć biznesową stronę na Facebooku Twojej firmy?

Odpowiedź jest równie prosta, co w zupełności logiczna: tworząc stronę biznesową na Facebooku, pomagasz ludziom znaleźć Twoją firmę i dowiedzieć się więcej o tym, co oferujesz. To z kolei stwarza doskonałe pole do przedstawienia najważniejszych zalet płynących z zakupu Twojego produktu.

Kiedy więc użytkownik pojawi się już „u Ciebie”, warto sprawić, aby z klienta z przypadku (o ile przypadek można również nazwać efektem wypadkowych) stał się klientem stałym.
Aby osiągnąć taki cel, biznesowa strona na Facebooku pozwoli na budowanie społeczności online, a także znacznie lepszą obsługę klienta.

Obserwatorzy/użytkownicy/followersi/klienci mogą wchodzić z Tobą w interakcje i zadawać pytania dotyczące produktów i usług w czasie rzeczywistym, co jest świetnym sposobem na poprawę integralności marki, nawiązanie dialogu, oraz stworzenie więzi z marką.


Narzędzia biznesowe, takie jak Page Insights i analityka, pomagają w lepszym zbadaniu, zrozumieniu i zaspokojeniu potrzeb odbiorców, a także tworzeniu jeszcze lepszych doświadczeń użytkowników, które kreują pozytywne decyzje zakupowe.

Poza tym, za pomocą firmowej strony na Facebooku, możesz:

  • tworzyć wydarzenia,
  • rezerwować spotkania
  • zatrudniać pracowników
  • sprzedawać produkty bezpośrednio ze strony

Z uwagi na fakt, że 74% użytkowników Facebooka odwiedza witrynę co najmniej raz dziennie i spędza na niej średnio 38 minut/24h, utworzenie strony biznesowej na Facebooku może być również świetnym sposobem na zwiększenie organicznego zasięgu w Internecie.

Poznaj zatem nasz przewodnik po tym, jak stworzyć firmową stronę na Facebooku, która będzie zarabiać.

Aby stworzyć świetną stronę biznesową na Facebooku, musisz przeanalizować wszystko – od zdjęcia profilowego i zdjęć w tle, po reklamy, grupę docelową i planowanie mediów (rodzaje postów i czas na publikację).

Zacznijmy więc razem!

KROK 1. Zaloguj się lub zarejestruj na Facebooku

Biznesową stroną na Facebooku możesz zarządzać ze swojej strony prywatnej, przejmując rolę administratora, lub tez utworzyć całkiem nowe konto.

  • Wybierz typ strony, którą chcesz utworzyć: firmę / markę lub społeczność / osobę publiczną
  • Podaj podstawowe informacje, których platforma potrzebuje, aby utworzyć Twoje konto:
    • Nazwa
    • Kategoria biznesowa: jedno lub dwa słowa opisujące Twoją firmę
    • Opis: krótki opis tego, co robisz, oferowanych usług i celu strony firmy na Facebooku.

Przejście do następnych kroków oznaczać będzie, że zaakceptowałaś/zaakceptowałeś warunki korzystania z platformy, dlatego nie zapomnij dokładnie się z nimi zapoznać.

KROK 2. Prześlij zdjęcie na okładkę (zdjęcie w tle) i zdjęcie profilowe

Twoje zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe to główne elementy wizualne Twojej strony biznesowej – warto o tym pamiętać.

Wiele firm używa swojego logo jako zdjęcia profilowego, ale możesz wybrać też dowolne zdjęcie, które reprezentuje i odzwierciedla działalność Twojej marki. Wybierając je, pamiętaj o przestrzeganiu wytycznych dotyczących rozmiaru Facebooka, aby mieć pewność, że nie zostanie ono przycięte.

Podczas tworzenia strony firmowej na Facebooku, warto też dodać zdjęcie na okładkę. Zdjęcie na okładkę powinno być atrakcyjne wizualnie i reprezentatywne dla Twojej firmy i marki. Pamiętaj także, aby koniecznie zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi rozmiaru zdjęcia w tle – podobnie jak zdjęcie profilowe – nie powinno być ucięte i krzywe.

Po wykonaniu tego kroku Twoja strona zostanie automatycznie opublikowana.

KROK 3. Wprowadź informacje o swojej firmie

Teraz, gdy masz już szkielet konfiguracji strony, czas zacząć dodawać to, co najważniejsze – czyli zawartość.
Podstawowe informacje, na które warto zwrócić szczególną uwagę, to:

  • Opis.
    • Opis Twojej firmy powinien mieć na celu zwiększenie liczby potencjalnych klientów. Pisz krótko i zwięźle, używając maksymalnie od czterech do pięciu zdań na temat działalności, które przyciągną uwagę odbiorców;
  • Kontakt.
    • Numer telefonu lub adres e-mail;
  • Lokalizacja.
    • Miejsce, „w którym się znajdujesz”. Jeśli nie masz fizycznej siedziby, możesz po prostu podać swoje miasto.
  • Godziny pracy.
    • Godziny, w których prowadzisz działalność lub masz dostęp do komunikacji z klientami.
  • Nazwa użytkownika.
    • Unikalna nazwa użytkownika używana podczas interakcji na platformie. Powinna ona zawierać znak @, a po nim nazwę Twojej firmy. Pamiętaj, aby w tym przypadku wyobraźnię trzymać na wodzy - nie bądź zbyt kreatywny, bo niestety, ale może to utrudnić klientom znalezienie Twojej firmy.

KROK 4. Dodaj CTA

Teraz, gdy masz już skonfigurowane wszystkie ogólne informacje biznesowe, nadszedł czas na zbudowanie ścieżek konwersji.

Przycisk wezwania do działania znajduje się w prawym górnym rogu każdej strony biznesowej na Facebooku, tuż pod zdjęciem na okładkę. Ważne jest, aby wybrać odpowiednie CTA, które będzie kierować odbiorców do najbardziej pożądanych działań.
Na przykład, jeśli jesteś kliniką fizjoterapeutyczną i chcesz, aby Twoi klienci za pośrednictwem strony biznesowej rejestrowali się na wizytę, wybierz CTA „Zarezerwuj teraz”. Z kolei, jeśli prowadzisz działalność e-commerce i chcesz sprzedawać produkty, możesz wybrać przycisk wezwania do działania z napisem „Kup teraz”.

Aby edytować przycisk wezwania do działania, kliknij „+ Dodaj przycisk”.

KROK 5. Opublikuj swój pierwszy post

Zanim zaczniesz zapraszać ludzi do polubienia swojej strony biznesowej na Facebooku, koniecznie stwórz post, aby mieć jakąkolwiek zawartość do wyświetlenia.

Twój pierwszy post może być postem powitalnym, wyjaśniający, kim jesteś i co robisz, ale może to też być coś, co dotyczy treści generowanych przez użytkowników, aby od razu zaangażować odwiedzających – konkurs może być świetnym sposobem na zwiększenie natychmiastowego ruchu.

Cokolwiek publikujesz, pamiętaj, aby być kreatywnym i skupić się na maksymalizacji zaangażowania odbiorców.

KROK 6. Zaproś odbiorców

Mamy dobrą wiadomość - Twoja strona biznesowa na Facebooku jest teraz gotowa do generowania ruchu, więc możesz zacząć zapraszać swoich odbiorców do śledzenia jej.

Jeśli użyłeś osobistego konta na Facebooku do skonfigurowania swojej strony, zostaniesz poproszony o zaproszenie znajomych z Facebooka. Ta grupa jest zwykle dobrą bazą dla Twojej, więc zaproś tylu znajomych, ilu uznasz za stosowne.

Jak widać, założenie strony biznesowej na Facebooku wymaga chwili, ale niesie za sobą liczne korzyści.
Jeśli nie masz jeszcze biznesowej strony na Facebooku- koniecznie to m zmień lub zajrzyj do naszej oferty. Media społecznościowe nie mają dla nas tajemnic i od wielu już lat stanowią doskonałe narzędzie do zwiększania zysków dla naszych klientów.

Ciekawi?

Zapraszamy!

Oceń wpis:
średnia ocen:   0/5 - liczba głosów:   0
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze