Blog

Fenomen rolek i postów karuzelowych na Instagramie – czym są te formy postów i dlaczego warto je tworzyć?

Autor:  Magdalena Krawczyńska
19.04.2023
Oceń wpis:
średnia ocen:   4.7/5 - liczba głosów:   14
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Marzysz o instagramowym profilu, który wywołuje pozytywne reakcje, przyciąga kolejnych obserwatorów i przekonuje do skorzystania z oferty? Nie snuj marzeń, ale zamieniaj je w rzeczywistość. W jaki sposób? Na przykład czytając ten artykuł i wprowadzając na swoim koncie angażujące formy treści – rolki i karuzele!

Spis treśći:

Czym są rolki na Instagramie? Jak je nagrywać?

Rolki, czyli reels, to jedna z postaci publikacji na Instagramie. Stanowią one krótkie, mające najwyżej 90 sekund filmy. Nagrasz i udostępnisz je bezpośrednio w aparacie aplikacji. W Polsce rolki funkcjonują od października 2021 roku. Od tego czasu zdobyły ogromną popularność zarówno wśród instagramowych twórców, jak i konsumentów treści.

Po nagraniu reels możesz dowolnie uatrakcyjnić, by stworzyć taką publikację, którą kolejni odbiorcy zechcą udostępniać. Rolkę na Instagramie uzupełnisz na przykład o dźwięki, muzykę i efekty specjalne, takie jak przyspieszenie, spowolnienie czy AR (augmented reality, czyli poszerzona rzeczywistość). Możesz też wyrównać obiekty, aby upłynnić przejścia. Po przygotowaniu rolkę udostępnisz na profilu lub w relacji (stories).

Rolki nadają się też do opowiedzenia historii. Z ich pomocą możesz przedstawić opowieść o powstaniu i rozwoju swojej marki. Historie wywołują w odbiorcach emocje i zapadają w pamięć znacznie bardziej niż suche informacje, warto więc je wykorzystać w swojej komunikacji. Dlaczego jeszcze warto publikować rolki na Instagramie?

Reels na Instagramie – argumenty za publikacją

Video nie należy do bliskich Ci form? Czujesz się pewniej, publikując zdjęcia, grafiki i teksty? Zastanawiasz się, czy w związku z tym warto poświęcać czas na tworzenie rolek na Instagramie? Jak najbardziej warto mimo wątpliwości. Po pierwsze, reels to maksymalnie 90 sekund filmu. Praca nad publikacją nie będzie więc wymagała dużego wysiłku i równie dużej ilości czasu. Po drugie, jak wynika z raportu Sprout Social Index 2022 aż 66% użytkowników uważa rolki za najbardziej angażującą formę treści. Po trzecie, statystyki wyzowl pokazują, że użytkownicy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu video w social mediach. W ciągu 4 lat, od 2018 do 2022 roku, liczba godzin poświęconych filmom w mediach społecznościowych wzrosła 2 razy.

Zaangażowanie jest ważne – oznacza ono, że użytkownicy spędzają dużo czasu na instagramowym profilu firmy. Instagram docenia angażujące treści, wyświetlając je częściej w karcie „eksploruj”. W ten sposób publikacje docierają do osób, które jeszcze nie obserwują danego profilu. Gdy kolejni użytkownicy go odwiedzają, wzrasta ruch. Większość użytkowników social mediów obserwuje nie tylko prywatne, lecz także firmowe konta. Potencjalny klient, by przeobrazić się w rzeczywistego, musi zazwyczaj wiele razy zobaczyć ofertę. Zaufanie do propozycji danej marki nie pojawia się od razu. Rolki na Instagramie mogą więc stanowić jeden z punktów styku osoby z firmą.

Reels dają też możliwość, której nie oferują aż w takim stopniu posty w formie pojedynczych, statycznych grafik. Pozwalają zaprezentować bardziej „ludzkie” oblicze firmy, pokazać, że za działalnością stoi człowiek.

Do czego mogą prowadzić wymienione korzyści publikacji rolek na Instagramie? Do podstawowej z perspektywy firmy kwestii – sprzedaży. Dlaczego „mogą prowadzić”, a nie „prowadzą”? Choćby z tego względu, że chaotyczne, nieprzemyślane pod względem strategii marketingowej i zainteresowań odbiorców video nie zapewni sukcesu marce. Instagram oferuje jedynie atrakcyjną formę publikacji. Treść zależy od Ciebie, czyli twórcy.

Posty karuzelowe – co to za forma treści?

Do wyjątkowo angażujących postów na Instagramie należą także wpisy karuzelowe. Składa się na nie maksymalnie 10 elementów w formie zdjęć, grafik lub video.

Jak możesz wykorzystać formę karuzeli? Jeśli prowadzisz sklep online, zaprezentuj na przykład 10 najchętniej kupowanych produktów lub pokaż produkt z różnych perspektyw. Jeżeli oferujesz kursy online, wykorzystaj karuzele do przystępnej prezentacji swojej wiedzy i budowania w ten sposób pozycji eksperta. Post karuzelowy na Instagramie jest też odpowiednią formą do tego, by przedstawić jakąś przemianę, na przykład pokazać sytuację klienta przed użyciem produktu i po jego zastosowaniu.

Karuzele na Instagramie – dlaczego warto je publikować?

Karuzele na Instagramie – podobnie jak reels – cieszą się dużym zaangażowaniem użytkowników. Krótkie cykle treści przedstawione w atrakcyjnej formie graficznej skutecznie zatrzymują uwagę odbiorców. Ponadto nie wymagają od nich większej koncentracji podczas przeglądania. Często dzięki reels użytkownicy zyskują cenną wiedzę, nie inwestując w jej nabycie większej ilości czasu i wysiłku.

Posty karuzelowe nie są pojedynczą grafiką, ale spójnym zestawem. Dlatego odbiorcy spędzają więcej czasu, przeglądając jedną karuzelę. Dzięki temu zaangażowaniu algorytm Instagrama chętniej wyświetla wpisy nowym osobom. W ten sposób rośnie świadomość marki – powiększa się liczba znających ją osób, a zarazem szansa na sprzedaż.

Jakie rolki i karuzele na Instagramie są popularne?

Nie chcesz marnować czasu na mało angażujące obserwatorów rolki i posty karuzelowe? Zacznij stosować poniższe zasady. Dzięki nim znacznie zwiększysz zasięgi postów.

  • Twórz rolki i karuzele zawierające treść, którą użytkownicy zechcą udostępnić. Co to znaczy? Możesz zaprezentować ciekawostkę ze swojej branży, napisać coś, co rozśmieszy odbiorców lub zainspiruje ich do życiowej zmiany. Ludzie chętnie dzielą się treściami wywołującymi w nich emocje.
  • Dobrym pomysłem będzie też publikacja reels i karuzel, z którymi obserwatorzy się utożsamią. Istnieje wiele życiowych doświadczeń wspólnych dla ogromnej liczby osób. Zastanów się, czy podczas Twojej działalności pojawiają się sytuacje, z którymi utożsamiłby się odbiorca. Często codzienność przynosi najlepsze pomysły na tego rodzaju treści. Obserwuj mniejsze lub większe wydarzenia i zapisuj te najciekawsze, a potem przekazuj w formie reelsów lub karuzeli.

Im więcej form publikacji wykorzystujesz na swoim koncie na Instagramie, tym atrakcyjniej się ono prezentuje. Ponadto wywołuje w odbiorcach wrażenie „żyjącego” profilu pełnego aktualnej wiedzy i zgodnego z obecnymi trendami.

Jeśli chcesz stworzyć w social mediach kolejne miejsce zetknięcia się potencjalnych klientów z Twoją marką, ale brakuje Ci czasu lub umiejętności, zapraszamy do skorzystania z oferty naszej agencji marketingowej. Skontaktuj się z IBIF: www.ibif.pl/kontakt i przyspiesz rozwój swojej firmy!

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   4.7/5 - liczba głosów:   14
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.