Blog

Poznaj nowoczesny sposób raportowania z Google Data Studio!

Autor:  Oliwia Wachowska
15.02.2022
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   6
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Google Data Studio - tworzenie raportów

Google Data Studio (GDS) to narzędzie służące do wizualizacji danych, które zupełnie zrewolucjonizowało sposób przygotowywania raportów biznesowych. Zanim jednak opowiemy o możliwościach tego innowacyjnego rozwiązania, postaramy się pokrótce wyjaśnić, czym właściwie jest Google Data Studio.

Początkowo, w 2016 roku, kiedy to Data Studio zostało utworzone przez Google i wypuszczone na rynek amerykański, było rozwiązaniem, umożliwiającym tworzenie prostych, przejrzystych raportów. Od razu jednak zyskało sympatię analityków. Obecnie Data Studio proponuje znacznie szersze możliwości, oferując nieoczywiste funkcje i coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Nadal pozostaje jednak nieskomplikowanym, intuicyjnym narzędziem, które znacznie ułatwia przygotowanie estetycznego raportu danych biznesowych.

Jak widzisz z pozoru proste narzędzie, okazało się niezastąpione w pracy analityków. Co zatem świadczy o jego niezwykłości? Tej i wielu innych rzeczy na temat działania Google Data Studio dowiesz się z naszego dzisiejszego wpisu!

Spis treści:

Jakie możliwości daje Google Data Studio i jak zacząć przygodę z wizualizacją danych?

Wszelkiego rodzaju dane są niezwykle istotne w prowadzeniu, rozwijaniu i udoskonalaniu nowoczesnego biznesu. Jeszcze kilka lat temu takie informacje przedstawiano w uporządkowany sposób, który był zrozumiały dla specjalistów wykonujących raport, jednak okazywał się nie do końca czytelny dla klienta. Dzisiaj, dzięki Google Data Studio jesteśmy w stanie stworzyć przejrzysty raport, w którym wszystkie niezbędne informacje będą „podane na tacy”. Przede wszystkim jest to darmowa usługa, a co za tym idzie – może z niej skorzystać właściwie każdy. Nie bez znaczenia pozostaje również to, że GDS jest w stanie przetworzyć dane z różnych źródeł, do których należą przede wszystkim Google Ads, Google Analytics czy Arkusze Google. Narzędzie umożliwia użytkownikom nie tylko wykreowanie raportu, ale również przeprowadzenie podstawowej analizy danych poprzez używanie filtrów lub Labs (Eksploratora Danych). Niewątpliwym atutem jest również możliwość tworzenia własnych konektorów, a także łączenia danych pomiędzy kilkoma źródłami. Wszystkie te cechy i możliwości sprawiają, że Google Data Studio jest doskonałym wyborem zarówno dla osób początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych, a nawet profesjonalnych analityków.

Zrzut ekranu przedstawiający dane z raportu stworzonego przy pomocy Google Data Studio.

Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę z Google Data Studio, powinieneś zacząć od utworzenia konta i wypełnienia formularza. Od Ciebie zależy czy stworzysz nowy raport samodzielnie, czy skorzystasz z wbudowanych szablonów, które również są przyjemne dla oka, intuicyjne oraz gwarantują doskonałą wizualizację danych. Oczywiście istnieje również możliwość dowolnej modyfikacji poszczególnych elementów szablonu, tak aby maksymalnie dopasować je do swoich potrzeb. Dzięki temu, że narzędzie przyciągnęło do siebie naprawdę szeroką grupę użytkowników z całego świata, możesz tworzyć własne szablony i wymieniać się nimi z innymi twórcami. Po przygotowaniu szablonu wystarczy podstawić do niego dane, które chcesz p rzedstawić i to właściwie już wszystko! Proste prawda?

Google Data Studio - raport IBIF.PL

Dzięki wsparciu Google oraz mocy automatyzacji okazuje się, że przygotowanie dynamicznego raportu, który w przyjazny sposób zobrazuje wszystkie istotne informacje klientowi, wcale nie musi kosztować wielu godzin żmudnej, monotonnej pracy. Warto również zauważyć, że rozmieszczenie poszczególnych opcji, które daje narzędzie, jest niezwykle intuicyjne, dzięki czemu odnalezienie tej, która Cię interesuje, okazuje się naprawdę proste. Z takimi funkcjami tworzenie raportu z pewnością nie będzie stanowiło problemu nawet dla osoby, która dopiero rozpoczyna swoją a nalityczną przygodę!

IBIF.PL - Google Data Studio - zrzut ekranu

Największe zalety Google Data Studio, o których przekonasz się osobiście

Jak już wspomnieliśmy, narzędzie to posiada wiele funkcji, które czynią je wyjątkowym. Jedną z nich jest przede wszystkim oszczędność czasu, ponieważ samo generowanie raportu (np. w Excelu) to niezwykle monotonna i czasochłonna czynność. Automatyzacja części działań okazuje się w tym wypadku bardzo pomocna. GDS pozwala tworzyć estetyczne, indywidualne raporty w zaledwie kilka minut. Stworzenie pierwszego może oczywiście zająć trochę czasu, jednak z każdym kolejnym będzie coraz łatwiej. Szybko zauważysz też, że przygotowanie kolejnej wizualizacji dla innego klienta, wymaga jedynie skopiowania istniejącego już raportu oraz przepięcia źródeł danych. To, co wyróżnia wizualizacje danych stworzone przy pomocy Data Studio to przede wszystkim ich przystępna forma, atrakcyjna prezentacja i klarowność. Nie ma tutaj miejsca na rozjeżdżające się strony czy niedziałające linki. Każdy element jest osadzony dokładnie tam gdzie powinien, a wszystko, czego potrzebuje klient, aby uzyskać dostęp do raportu to konto Google.

Google Data Studio jest również dokładne i transparentne. Co to znaczy? Po pierwsze, automatyzacja wizualizacji danych sprawia, że właściwie nie ma tutaj miejsca na pomyłki. Niejednemu analitykowi z pewnością zdarzyło się przesłać klientowi raport, w którym przypadkiem znalazł się jakiś błąd. Data Studio minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów, ponieważ dane ściągane są automatycznie. Możemy zatem wykluczyć pojawienie się literówek czy przypadkowe wklejenie informacji, która zdecydowanie nie powinna się znaleźć w tego typu dokumencie. Transparentność z kolei pozwoli Ci zdobyć zaufanie klienta, który przekona się, że jesteś wobec niego lojalny i w uczciwy sposób przekazujesz mu informacje na temat swoich działań związanych z jego firmą.

Kolejną zaletą GDS jest to, że jest ono narzędziem w pełni darmowym. Nie ma tutaj ukrytych kosztów ani haczyków, na które nadziejesz się podczas tworzenia własnego szablonu czy importu danych z zewnętrznych źródeł. Jedynym wymaganiem jest posiadanie konta Google.

O czym jeszcze nie wolno zapomnieć wymieniając korzyści płynące z użytkowania Data Studio?

  • Ilość możliwości graficznych pozwala na stworzenie miłego dla oka szablonu, który będzie jednocześnie dostosowany do identyfikacji wizualnej firmy.
  • Łatwość udostępniania raportów.
    Usprawnienie procesu przygotowywania raportów oraz terminowość.
  • Dane aktualizowane na bieżąco.

Klienci również są zachwyceni nowoczesnymi, ulepszonymi raportami stworzonymi przez Data Studio, ponieważ mogą w ten sposób zyskać m.in.:

  • Terminowość – wgląd w konkretne dane zawsze na czas.
  • Lepsze wyniki – oszczędność czasu poświęconego przez firmę na sporządzenie tradycyjnego raportu i przeznaczenie go na konstruktywne, rzeczywiste działania.
  • Dostęp – zawsze i wszędzie, gdzie tylko klient zaloguje się na swoje konto Google, będzie miał nieograniczony dostęp do aktualizowanego raportu.
  • Zaufanie – możliwość obejrzenia realnych danych, które w żaden sposób nie zostały naciągnięte, sfałszowane czy ukryte. Wszystko widać jak na dłoni!

Jak widzisz Google Data Studio to zarówno korzyść dla analityków, jak i dla Klientów. To doskonały sposób na budowanie rzetelnej firmy, bazującej na nowoczesnych technologiach i obdarzonej zaufaniem ze strony odbiorców. Jeśli zależy Ci na sprawnym działaniu, wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań do swojej pracy oraz nawiązywaniu jeszcze lepszych relacji z Klientem – Data Studio może okazać się doskonałym wyborem dla Ciebie!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Google Data Studio oraz jego wykorzystania w naszej firmie? Odpowiemy na każde Twoje pytanie!

Nasza agencja marketingowa to nowoczesna przestrzeń, w której stawiamy na ciągły rozwój. Właśnie dlatego postanowiliśmy zdecydować się na wykorzystanie narzędzia Google służącego do wizualizacji danych. Cenimy zarówno swój czas, jak i czas naszego Klienta, dlatego też wierzymy, że automatyzacja w tym aspekcie jest wręcz konieczna. Jeśli chcesz przekonać się jak wiele możesz zyskać dzięki transparentnej agencji marketingowej i estetycznym, czytelnym raportom, pozbawionym ukrytych informacji – dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   6
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF sp. z o.o. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.