Blog

Social Media w pigułce #5

Autor:  Anna Małoszewska
08.02.2022
Oceń wpis:
średnia ocen:   3.7/5 - liczba głosów:   3
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Czy Meta zamknie Facebook i Instagram w Europie? O tym i innych hot newsach z ostatniego tygodnia przeczytacie w najnowszym tekście.

Facebook i Instagram poza zasięgiem Europejczyków?

Miniony tydzień nie był łatwy dla Marka Zuckerberga. W przedstawionym za 2021 rok raporcie, okazało się, że w ostatnim kwartale Meta odnotowała milionowy spadek użytkowników. Dodatkowo, podczas sesji na giełdzie w ubiegły czwartek, akcje firmy spadły aż o 26%. To nie koniec złych wiadomości dla Mety. Wedle przedstawionego raportu, wszystkie europejskie przepisy dotyczące ochrony danych, uniemożliwiają dokładne przesyłanie, przechowywanie i przetwarzanie informacji o użytkownikach Facebooka i Instagrama. Mark Zuckerberg zapowiadał, że będzie próbował znaleźć kompromis, ale jeśli to mu się nie powiedzie, zamknie owe dwa portale społecznościowe na rynku europejskim: “Jeśli nie jesteśmy w stanie przesyłać danych między krajami i regionami, w których działamy, lub jeśli nie możemy udostępniać danych między naszymi produktami i usługami, to ma to wpływ na naszą zdolność do świadczenia naszych usług, sposób, w jaki świadczymy nasze usługi lub nasza zdolność do kierowania reklam”.

Już dziś nad ranem zaczęły spływać jednak oficjalne komunikaty prasowe Mety, dementujące wcześniejsze doniesienia: “Nie mamy absolutnie żadnego zamiaru ani planu wycofania się z Europy. Należy pamiętać, że Meta, tak jak i wiele innych firm, organizacji oraz serwisów, przekazuje dane między UE a USA w celu świadczenia globalnych usług. Podobnie jak inne firmy przestrzegamy przepisów europejskich, polegamy na standardowych klauzulach umownych oraz stosujemy odpowiednie zabezpieczenia danych, aby móc świadczyć usługi na całym świecie. Firmy potrzebują dokładnych i globalnych przepisów, aby dbać o długoterminowe bezpieczeństwo transatlantyckiego przepływu danych. Z tego względu, tak jak ponad 70 innych firm z różnych branż, ściśle monitorujemy zmiany regulacji i ich potencjalny wpływ na naszą europejską działalność”

Szeroki dostęp do downvotes i zmiany w DM.

Eksperymentalna funkcja Twittera - downvotes, która była dostępna tylko dla niektórych użytkowników, jest już pokazywana odbiorcom deskoptowym na całym świecie, a niedługo zobaczą ją użytkownicy iOSa i Androida. Wyniki wszelkich głosowań na Twitterze są prywatne: “Ten eksperyment pokazuje, że downvoting jest najlepszym sposobem na wykazanie treści, których użytkownicy nie chcą oglądać” - informuje Twitter w komunikacie prasowym. W teorii, downvotingi mają na celu ograniczenie spamu i śmieciowych komentarzy, w rzeczywistości jednak przekłada się też na ograniczenie treści, które inni użytkownicy Twittera uznają za obraźliwe. Z jednej strony uważa się, że to pewna forma cenzury, gdyż może doprowadzić do tego, że coraz więcej ludzi będzie blokowało odmienne opinie. Z drugiej strony mówi się, że gdy Twitter będzie miał wgląd w personalne upodobania swoich użytkowników, znacznie poprawi to jakość publikowanych treści. Dodatkowo, Twitter ma umożliwić niebawem wysyłanie Direct Messages bezpośrednio spod publikacji, w miejscu, w którym możemy repostować treść, lub dodawać komentarze. Ta zapowiedź jednak nie spotkała się z pozytywną reakcją użytkowników Twittera.

Zmiana wyróżnionych Stories na Rolki.

Od kilku dni, influencerzy mają możliwość przekonwertowania wyróżnionych relacji na Rolki. Wystarczy otworzyć Stories, kliknąć: Utwórz i opublikować zapisaną relację, jako Reels. To, wedle komentarzy, kolejna próba upodobnienia się do TikToka i przejęcia jego użytkowników.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   3.7/5 - liczba głosów:   3
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF sp. z o.o. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.